לבקשת הרב טאו: הרב מאזוז דיבר נגד השירות המשותף בצבא

בשיעורו השבועי דיבר הרב מאיר מאזוז על השירות המשותף בצה"ל: "מחר האשה תהיה פצועה, יש לה אח"כ עתיד? אין לה עתיד. גבר אפילו יהיה פצוע יכול לעשות קריירה"

חדשות כיפה 30/04/17 09:32 ד באייר התשעז

לבקשת הרב טאו: הרב מאזוז דיבר נגד השירות המשותף בצבא
דוברות, צילום: דוברות

לבקשת הרב צבי טאו שביקש ממנו לדבר על "השיגעונות של הצבא" ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז דיבר בשיעורו הקבוע במוצאי שבת בבני ברק, נגד השירות המשותף בצה"ל. כך פורסם באתר 'כיכר השבת'. עוד לפני שהחל אמר הרב מאזוז על הרב טאו: "יש רמז בתהילים כתוב 'טוב אתה ומטיב למדני חוקיך, טוב אתה ומטיב ראשית תיבות טאו".

"בצבא כל פעם משתגעים ומשתגעים", אמר הרב. "למה עושים את זה? היום יש חיילות. אבל הדתיים אומרים 'אנחנו תן לנו לבד, לנו יש את הנחל החרדי'".

"הורסים את עם ישראל", המשיך הרב מאזוז ואמר, "מה שהן לא מסוגלות לזה. תחשבו, מחר האשה תהיה פצועה, יש לה אחר כך עתיד? אין לה עתיד. גבר אפילו יהיה פצוע יכול לעשות קריירה. האישה אם תיפול בשבי, יכריחו אותה, יוציאו ממנה דברים. לא כמו הגבר שיכול שיש לו כוח סיבולת. אישה יכולה בתוך כפייה תספר את כל הסודות".

"משוגעים וחסרי דעת, אין דבר כזה בעולם", אמר הרב על "ארגוני הנשים שאומרים שווייון שוויון..".

הרב הביא 3 דוגמאות כדי להוכיח שגם נשים שמובאות כדוגמא לנשים לוחמות אינן נלחמו. לדבריו של הרב מאזוז דבורה הנביאה רק עודדה את החיילים של ברק אבל לא נלחמה איתם ויעל שכרתה את ראשו של סיסרא לקחה יתד ולא חרב כי כתוב בתורה ש"לא יהיה כלי גבר על אשה" ומכאן שאסור לה להשתמש בחרב.

עוד אמר הרב מאזוז: ""משנה בסוטה כתוב 'מלחמת מצווה ייצא חתן מחדרו כלה מחופתה' מצטטים את זה. אבל הסבירו הראשונים 'כלה מחופתה' שתכין אוכל לחיילים שתבשל להם.  או כמו שהיה בימי בית שני שבאו הרומאים יימח שמם להרוס את החומה שפכו עליהם הנשים מלמעלה שמן רותח. זה כלה מחופתה לא שתילחם".

"למה ספר החינוך כתוב שנשים פטורות מפרשת זכור שכתוב הרי המטרה 'מחה תמחה את זכר עמלק'. אשה יכולה למחות, אשה מן הדין יכולה לשחוט אבל אם תראה את הדם של התרנגול תגיד 'כפרה עליך' היא לא יכולה יש לה לב רך". 

הגר"מ מאזוז תקף גם את הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט ואמר כי "הרמטכ"ל שלנו, אמו רצתה שיהיה רב. לא יהיה רב, אבל לפחות שלא יהיה אנטי דתי, תן לאנשים לשמור את התורה, לא בכוח, לא תעשה כדבר הזה. למצוא חן בעיני ארגוני הנשים? לא יעשו אותך ראש הממשלה, עם טיפשות כזאת לא תהיה ראש הממשלה. עכשיו הוא מחייב אותם שהחיילות, לא רק יהיו מזכירות וסופרות, אלא תנהגנה בטנקים".