לביא: אולי הרבנות תשאל את עצמה למה עסקים לא רוצים את הכשרות שלה?

ח"כ עליזה לביא תוקפת את כוונתו של הרב אלי בן דהן להקמת "משטרת כשרות" שתאכוף את כשרויות בתי העסק בישראל: "מערך הכשרות הנוכחי מסואב וסובל מליקויים חמורים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/12/13 13:06 כז בטבת התשעד

לביא: אולי הרבנות תשאל את עצמה למה עסקים לא רוצים את הכשרות שלה?
כנסת, צילום: כנסת

ח“כ עליזה לביא תוקפת היום (ב‘) את סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, זאת על רקע הצעת החוק שלו, שגובשה יחד עם הרב הראשי דוד לאו, להקמת ”משטרת כשרות“ אשר תקבל סמכויות חוקיות לאכיפת כשרות בבתי עסק.

כפי שדווח בכיפה, הצעת החוק החדשה מבקשת להסדיר סמכויות פיקוח שיינתנו למפקחים לצורך מילוי תפקידם ובכלל זאת, סמכות לדרישת הזדהות, סמכות לדרוש מסירת ידיעות, נטילת דגימות, סמכות כניסה לבתי עסק ונטילת תעודת הכשר שאינה בתוקף. בנוסף, הצעת החוק מסדירה סמכויות אכיפה שיינתנו למפקחים כאשר התעורר חשד לביצוע עבירה ובכלל זאת, סמכות חקירה, וסמכות לתפיסת חפצים הקשורים לעבירה כמו שוטרים.

לביא טענה היום כי "מוטב שבמקום להלחם בתופעה, יעשו ברבנות הראשית ובמשרד הדתות בדק בית וישאלו את עצמם מדוע ישראלים רבים המעוניינים לשמור על כשרות, אינם רוצים לעשות זאת בחסות הרבנות“.

לדבריה, ”מערך הכשרות הנוכחי מסואב וסובל מליקויים חמורים כפי שנתגלו בדו"ח מבקר המדינה, ועל כן הרחיק ממנו רבים מבעלי העסקים“.

לביא הגישה לפני כחודש הצעת חוק המבקשת להסדיר את מערך הכשרות ולהגביר את השקיפות שבו, זאת על מנת להחזיר את אמון הציבור במערך הכשרות. ”ישנם ציבורים מסורתיים גדולים שאינם שומרים על תרי"ג מצוות אך מבקשים לשמור על כשרות, ובמקום לפעול למען ציבורים רחבים אלו, בוחרים במשרד הדתות להלחם בהם“, אומרת לביא.