לא תפתח חקירה פלילית נגד הדיין הרב דומב

בג"ץ דחה את עתירת אומ"ץ וטען כי אין מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד הדיין מבית הדין הרבני בתל אביב, המעורב לכאורה בסידור גט לאישה בעלת פיגור, ללא ידיעתה

חדשות כיפה אורי פולק 09/05/12 13:35 יז באייר התשעב

לא תפתח חקירה פלילית נגד הדיין הרב דומב
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

בג"ץ דחה היום (ד') עתירה שהגישה תנועת אומ"ץ, בדרישה להדיח את הדיין הרב דב דומב מבית הדין הרבני בתל אביב ולפתוח נגדו בחקירה פלילית בשל מעורבותו בסידור גט לאישה בעלת פיגור, ללא ידיעתה.

הפרשה החלה לפני כארבע שנים, כשזוג ממרכז הארץ הסובל מפיגור שכלי - התחתן. לאחר החתונה, אביו של החתם החליט כי הוא מעוניין לפרק את הנישואים ופנה באמצעות קרוב משפחתו אל הרב דומב, כדי שזה יסייע בהשגת הגט. על פי החשד, הגיס הסיע את הזוג לבית הדין בתל אביב, באמתלה כי מדובר בביקור לצורך חתימה על טפסי בקשה לקבלת דיור ציבורי.

אלא שמבדיקה שערכה נציבות תלונות הציבור על שופטים, עולה כי החתימה שהועברה לידי בית הדין לא הייתה של אותה אישה ולמרות זאת פתח הרב דומב תיק גירושים, שילם את האגרה והביא את בני הזוג לחתום על הטפסים. בסופו של דבר, אושר הגט בהליך מהיר ומשובש, על ידי מספר דיינים.

השופטים קבעו כי "אין מקום להתערב בהחלטה שלא לפתוח נגד דומב בחקירה פלילית", וכן "אין מקום לחייב את שר המשפטים לבקש לפטרו, זאת לאור העובדה כי הוא הורשע בבית דין משמעתי וקידומו עוכב למשך חמש שנים".

כפי שדווח בכיפה, לפני כשנה הורה שר המשפטים יעקב נאמן קובלנה משמעתית נגד הדיין דומב, זאת לאחר המלצתו של המשנה לפרקליט המדינה ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. השניים סברו כי יש לשקול הליכים משמעתיים נגד דומב באמצעות קובלנה לבית הדין המשמעתי לדיינים בחשד לעבירות משמעת.