"לא שכחתי את ירושלים ולא שכחתי שאני ימני"

מערש דווי לכנסת ישראל: חבר הכנסת החדש, יהודה גליק, נשא נאום בכורה בו דיבר על מחויבותו לנושא הר הבית והודיע: "אני נציג מחוז יש"ע. לא יו"ש"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/05/16 12:45 יז באייר התשעו

"לא שכחתי את ירושלים ולא שכחתי שאני ימני"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

חבר הכנסת, יהודה גליק, הושבע היום בכנסת ונכנס לתפקידו. בנאום הפתיחה שלו סיפר גליק כי מקור ההשראה שלו הם הוריו, אביו שמשמש כרופא בסורוקה למרות גילו המתקדם (84) ואמו שמתנדבת עשרות שנים ביד שרה.

גליק סיפר מדוע אביו נעדר מטקס ההשבעה, "האישה עם הבעיה בבלוטת התריס שמחכה לתורה כבר כמה שבועות לא אשמה שהבן שלי נהיה חבר כנסת", ציטט את אביו.

גליק התייחס לתקופת המינוי שלו ואמר, "כאדם מאמין ברור לי שאין מקרים בעולם, כפי שאתם רואים לא הסתפרתי וזיפי הזקן שאני רגיל לגלח בולטים. זה משום שזה היום האחרון בו אנו מציינים את כך שתלמידי רבי עקיבא לא נהגו מספיק כבוד זה בזה. בתקופה האחרונה אנו שומעים קולות כאילו לא תמיד אנו שומרים את כבודם של חברינו לכן עליי להזכיר לעצמי להקפיד לנהוג בכבוד חבריי".

"אני מתפלל שאזכה לקדש את שמו בעולם ושלעולם לא יתחלל על ידי ולנהוג מתוך הכנעה וענווה, לשמוע ולהקשיב לכל באי הבית הזה לכבד להקשיב ולנסות להבין אותם", אמר הח"כ החדש.

לקראת סיום דבריו עסק גליק גם בנושא הר הבית, הוא הקריא את הפסוק 'אם אשכחך' ואמר: "כן חברים, לא שכחתי את ירושלים ושאני ימני. בשנים האחרונות אני עוסק בציון הר הבית. ביום שני השבוע, ביומי האחרון כאזרח מהשורה עליתי להר הבית למלא את המצברים של הנפש".

"הקדוש ברוך הוא שהרים אותי וחיבק אותי ממצב קריטי לעמידה על הרגליים פה בכנסת ישראל חשב שעבודתי עוד לא הסתיימה. כל עוד שאני כאן, אעשה כל שאל ידי כדי להפסיק את העוול שמתקיים במקום הקדוש בעולם בו בודקים אם יהודי זקן בן 90 ממלמל תפילה", אמר גליק.

הוא שיבח את החלטת ראש הממשלה למנוע את הפעילות האסלאמית האלימה בהר וטען כי היא סייעה באופן משמעותי. "בחג פסח האחרון עלו שיא של יהודים להר הבית, למעלה מ-1000 יהודים, והנה קוסמות הכל עבר בשלום. מסתבר שהאחריות של האלימות היא על האלימים ולא על אלו שסובלים ממנה", הצהיר גליק.

גליק שהגיע לכנסת מתוקף תפקידו כנציג יש"ע ברשימה אמר, "בפעם הראשונה שיש נציג ישע לא יו"ש. אשתדל להיות שליח נאמן שלהם". הוא התייחס גם לאוכלוסייה הערבית ואמר, "אני יודע שביו"ש חיים גם שני מיליון ערבים שבזמן שאנו בנינו מדינה לתפארת, ההנהגה שלהם העדיפה שהם ימשיכו לגור במחנות פליטים ומאז 1947 דחוה כל הצעת פשרה. אך כשרואים אותם ממתינים בלילות שעות ארוכים כדי להיכנס לישראל ולעבוד כל מי שלא חש ברחמים עליו לחזור ולפתח אנושיות בסיסית".

את גליק בירך שר הקליטה (עד לתחילת השבוע הבא) זאב אלקין שאמר, "בכל מקום שהלכת החוט המקשר היה הרצון לעזור לזולת ולתרום".

אלקין סיפר שהיה תלמידו של גליק כשעלה לארץ, "פגשתי אותי כמנהל וכמורה, עזרת לנו לעשות את הצעדים הראשונים עם הגמרא והשפעת מאד על כל אחד מאיתנו. היית מחנך מדהים. מי שלא ראה את יהודה מארגן לכל הילדים יציאת מצרים בחצר לא ראה חינוך יהודי אמיתי".

"מי שאפיין אותך זה רצון לשנות את המציאות למציאות נכונה יותר" אמר אלקין והזכיר את תפקידיו של גליק במשרד הקליטה. "היית במשרד זה דמות מאד פעילה, דובר המשרד מנהל היחידה לזהות יהודית ומנהל מחלקה. הגעת לתפקיד בכיר - מנהל אזור אשקלון ואז הגיע שנת 2005 והיה אזרח מדינה אחד שבאותה שנת שבר של תכנית ההתנתקות קם ואמר אני מנהל אזור אשקלון, בחלקי ייפול לקלוט את חלק מגורשי גוש קטיף. אני לא יכול להרגיש כעובד מדינה את נקודת השבר הזו והדרך היחידה שיש לי היא לעזוב את הקביעות, המעמד והשכר הגבוה", סיפר אלקין.

"עשית את זה ביושר ובצורה גלויה ואמרת שבנקודת הזמן הזו אתה רוצה להיות עם הציבור שמגרשים אותו. זהו מעשה גבורה אזרחית אמיתית ויש מעט כמוה. היה מאבק פוליטי אידיאולוגי, אך מעשה של רגש וגבורה אזרחית זה אומר הרבה מיהו האדם שנכנס לכנסת היום", שיבח אלקין.

"כתושב המחוז של יש"ע אתה הנציג שלי ואני אבוא אליך עם כל הבעיות שלי...", אמר השר אלקין בחיוך.

"קרה פה נס של הקב"ה, שלאחר ניסיון ההתנקשות השפל בחייך אתה כאן איתנו בכנסת ישראל, הגעת למקום שמעצב את חיי המדינה הזו והעם הזה. ניסו לקחת אותך מאיתנו, אך בזכות הנס הזה של הקב"ה שידע שמקומך כאן אתה פה כאן איתנו ואין לי ספק שאיש ערכים כמוך איש רחב לב ואוהב אדם כמוך יתרום תרומה גדולה לעם ישראל ומדינת ישראל", סיים אלקין.