לא רק עמונה: תושבי ´נתיב האבות´ לבנט "אל תשכח אותנו"

בעקבות 'חבילת ההסדרה' שמשמעותה הרס של בתי שכונת נתיב האבות ביישוב אלעזר שבגוש עציון, שגרו תושבי השכונה מכתב בהול לשר החינוך יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בו הם דורשים שלא להסכים לחוק שיהרוס את ביתם ללא שיש מי שדורש את הקרקע

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/16 19:41 ה בכסלו התשעז

לא רק עמונה: תושבי ´נתיב האבות´ לבנט "אל תשכח אותנו"
יחצ, צילום: יחצ

על שכונת נתיב האבות באלעזר שבגוש עציון מרחף גם כן פסק דין של בג"ץ המורה להרוס את הבתים. תושבי 15 הבתים בשכונה פנו הערב לשר החינוך ויו"ר הבית היהודי וביקשו ממנו לפעול כדי למנוע את ההרס: "נדהמנו לשמוע בפרסומים בתקשורת", כך הם כותבים, "שהקואליציה הגיעה להסכמה על העברת החוק ההסדרה במתכונת שמשמעותה הרס של בתי שכונת נתיב האבות".

החוק שנועד למנוע הרס, החוק שנועד לבצע הסדרה של הבתים והיישובים משאיר את התושבים ללא מענה. שכונת נתיב האבות הוקמה בשנת 2001 לאחר מספר פיגועי ירי ורצח יהודים שקרו על ציר 60 ולאחר שנעשו ניסיונות של ערבים להקים חוות חקלאיות ובכך להשתלט על שטחים ברחבי גוש עציון. הקרקע עברה הכרזה ורק שנים לאחר שהבתים כבר עומדים וקולות ילידים נשמעים בהם, בגלל חשש רחוק הוחלט על הרס מיותר של בתי השכונה".

תושבי השכונה מזכירים גם מלבד הבתים צפויה להיהרס אנדרטה לזכרם של עמנועל מורנו ועזרא אשר הי"ד: " 15 בתים, השלכה לרחוב של 15 משפחות. הרס של אנדרטה שהוקמה בנתיב האבות לזכרם של עמנואל מורנו ועזרא אשר הי"ד. לוחמים שמסרו את נפשם להגנת העם והארץ. הרס מיותר בשל חשש לבנייה בשטח קטן ביותר שכלל אין לו דורשים.

אנחנו דורשים ממך לא להפקיר אותנו. לא להפקיר את נתיב האבות אנחנו דורשים הסדרה היום. אנחנו דורשים הבהרה ברורה שבתי השכונה לא יהרסו. אנחנו בטוחים שכפי שהצלחת להביא לחקיקה של החוק - בידך להבטיח את מניעת ההרס. עוד היום, רגע לפני אישור חוק ההסדרה שגוזר הרס וחורבן של שכונת נתיב האבות, צריך להסדיר את השכונה! דורשים הבטחה שהשכונה לא תופקר!".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן