לא רק בירושלים ובפתח תקווה: "הבית היהודי" מפוצלת גם ברעננה

בסניף בחרו ברוב קולות בחיים גולדמן לראשות הסניף, אלא שמכתב של מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, שנשלח טרם הבחירות, קבע כי הן אינן חוקיות. כעת עומד הסניף בפני פיצול - או בחירות חדשות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/08/13 10:52 יד באלול התשעג

לא רק בירושלים ובפתח תקווה: "הבית היהודי" מפוצלת גם ברעננה
יחצ, צילום: יחצ

לאחר שבמוצאי השבת האחרונה התקיימה ישיבת מועצת סניף רעננה, בה נבחרה כביכול רשימת שלושת המועמדים לבחירות המוניציפאליות הקרובות, מתברר כי הליך הבחירות התקיים בניגוד למכתב שהוציא מנכ“ל המפלגה, ניר אורבך, שדרש להמתין עם בחירת הרשימה.

במכתב שנשלח לחברי מועצת הסניף נכתב כי ”כפי שהודיעה הועדה בעבר, נושא קביעת הרשימה/אופן בחירתה, אשר נמצא כרגע בשלב של בדיקות מעמיקות של הועדה, יקבע ע"י הועדה ולכן כל כינוס שמטרתו בחירת רשימה ו/או קידום תהליכים המשפיעים על הבחירות המוניציפאליות לא יכול להתקיים. כל בחירה או ביצוע הליך שכזה לא יהיה מוכר ע"י המפלגה ובאי כוחה“.

לבחירות שהתקיימו בניגוד להחלטת הוועדה המוניציפאלית לא התייצבו כלל מועמדים אחרים וכפי שדווח בכיפה נבחר בהן, ברוב של 90%, חיים גודלמן. בשל מכתבו המפורש של מנכ"ל המפלגה בו קבע כי "כל בחירה או ביצוע הליך שכזה לא יהיה מוכר ע"י המפלגה ובאי כוחה", כמחצית מחברי מועצת הסניף לא הגיעו לישיבה האמורה ולא השתתפו בהצבעה מתוך ציות להוראות מנכ"ל "הבית היהודי".

מועצת סניף רעננה חצויה לשני מחנות כשלישיבה במוצאי שבת הגיעו כמחצית מחברי המועצה. מחציתה השנייה של מועצת הסניף לא הגיעו לישיבה לא רק בשל מכתב מנכ"ל הבית היהודי אלא גם משום שההודעה על קיום הישיבה במוצאי שבת ה 17.8 נשלח אליהם על ידי יו"ר מועצת הסניף רק ביום חמישי ה 15.8 אחר הצהריים - יומיים בלבד לפני הישיבה. טווח זמנים שמחציתו יום שישי ומחציתו שבת.

חברי מועצת הסניף שצייתו להוראת מנכ"ל המפלגה ובשל כך לא הגיעו לישיבת המועצה, אינם מכירים למעשה בחוקיות ההצבעה שהתקיימה ונוקטים בצעדים מול הגורמים המתאימים במפלגה לנקיטת צעדים לביטול ההחלטה. חברים אלה דורשים כי אם הוועדה המוניציפאלית תחליט שיש לקיים הליך בחירה במועצת הסניף, הרי שעליה להוציא החלטה בנדון כך שכל חברי המועצה ישתתפו בהצבעה ולא רק מחנה אחד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן