לא רק בבתי הכנסת: עלוני השבת מגיעים לכנסת

בבית המחוקקים יופץ החל מהשבוע עלון חדש בשם "ח"כימא", שיעסוק בענייני פרשת השבוע. מנכ"ל הכנסת: "הח"כים שואבים ידע לא רק מהעיתונות, גם מהתנ"ך"

חדשות כיפה אורי פולק 25/05/11 00:00 כא באייר התשעא

לא רק בבתי הכנסת: עלוני השבת מגיעים לכנסת

התופעה שחוללה סערה בכל בתי הכנסת בישראל, מגיעה גם למשכן הכנסת בירושלים: בבית המחוקקים יופץ החל מהשבוע עלון פרשת שבוע חדש בשם ח"כימא, בו יוזמנו חברי הכנסת ועובדיה להתייחס באופן תורני לפרשת השבוע. העלון יופץ כעת מדי שבוע, לאחר שהפצתו בראשית השנה הופסקה מסיבה לא ברורה. להבדיל ממתחריו הפרסומיים, העלון ממומן על ידי הכנסת.

כבר בגיליון הראשון של ח"כימא, אפשר לעיין במאמרו של יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין. תחת הכותרת "קול אחד לכל אחד" מדגיש ריבלין את הצורך בקבלת הדמוקרטיה ככלי שיש בו הכרעות רוב מחד, אך אין בו טשטוש ייחודו של הפרט, מאידך. ריבלין מסיק זאת לא רק מיסודותיה של הדמוקרטיה, אלא דווקא מתחילת פרשת השבוע שלנו, במדבר, ומעמדתם של פרשני המקרא על מפקד בני ישראל הפותח את החומש הרביעי. במאמר המרכזי של העלון יתארח בכל שבוע חבר כנסת אחר.

את העלון עורך ירון אונגר ממרכז המחקר והמידע של הכנסת, וחברי המערכת הם: יהודה שפירא, דבורה אביבי, מוטי גונן, בני שיינין ואליעזר שוורץ. מעבר להתייחסות הקבועה אל פרשת השבוע, יציג העלון גם סקירה מסודרת על ענייני הפרשה וכן ביטוי או ערך של רעיון מתוך הפרשה - המיושם כיום בחקיקה הישראלית.

"זו דרך נפלאה להראות שיש כמעט תמיד רלוונטיות אקטואלית לטקסט של פרשת השבוע", טוען מנכ"ל הכנסת, עו"ד דן לנדאו, "אולי לא תמיד נוח לציבור לזכור, אבל חברי הכנסת שואבים את מקורות הידע שלהם לא רק מהעיתונות אלא גם מהתנ”ך, וכן, בכנסת לא רק מתווכחים אלא גם לומדים ועוסקים בדברים ערכיים".