לא פנויים להובלות ביהודה ושומרון

ל'כיפה' נודע כי חברת Fedex סירבה לבצע משלוח עבור מתיישבת מנווה צוף בטענה שהיישוב "רחוק מידי". ועד מתיישבי שומרון:"אנחנו שווים לתושבי תל אביב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/08/16 15:43 כט בתמוז התשעו

לא פנויים להובלות ביהודה ושומרון
ejhogbin-cc-by, צילום: ejhogbin-cc-by

הסיפור ידוע ומוכר. מתיישבים ביהודה ושומרון מזמינים מוצר אך חברות המשלוחים מסרבות להגיע עד אליהם.


הפעם מי שנתקלה באפליה התורנית היא ד' מנווה צוף שבחבל בנימין. "רכשתי מוצר חשמלי קטן ובחרתי את האופציה של שליח עד הבית. החברה ממנה רכשתי את המוצר יצרה עימי קשר ותיאמה איתי שילוח". כשד׳ חשבה שבזה נגמר הסיפור היא קיבלה שיחה מנציגת השירות שאמרה לה שחברת המשלוח לא יכולה להביא לה את המוצר שקנתה במיטב כספה. ד׳ ביקשה לדבר עם חברת המשלוח כדי להבין מה הבעיה "fedex יצרו עימי קשר ואמרו לי שאני גרה רחוק מידי - שוב אותה טענה, אבל לאילת הם בטח כן מגיעים".


"הייתי המומה, חשתי פגועה מאוד ובתחושה שמזלזלים בי", תיארה ד' את הרגשתה והוסיפה את ציפיותיה לקבל שירות כמו כל אזרח במדינה "אני רוצה שהם יגיעו אלי, עד לביתי כפי שהם מתחייבים בשליח עד הבית. אינני אזרחית סוג ג' ואני לא מתכוונת להתנצל כי החלטתי לגור בנוה צוף. אני לא אזרחית סוג ג' ולכן אני לא אהיה מוכנה להתפשר".


מנכל ועד מתיישבי השומרון שגיא קייזלר מכיר את הבעיה מקרוב: "שוב אנו נתקלים בחברות שלא נותנות שירות ועוד הפעם אנחנו חווים את האפליה על רקע אידיאולוגי. הגיע הזמן שיתעוררו ויתחילו להבין שאנחנו תושבים שווים לתושבים בתל אביב". אומר קייזלר ומוסיף:"עוד ועוד תושבים פונים אלינו ואני שמח שבעזרת הציבור נוכל לשים סוף לסאגה המיותרת הזו. בקרוב מאוד החוק של ח"כ מועלם יעבור ואז נראה מי ימשיך להפלות ומי יגיע לכל מקום בישראל".


ח"כ שולי מועלם מהבית היהודי, התייחסה גם היא למקרה ואמרה ל'כיפה': "לא מדובר פה על מקרה בודד אלא על תופעה שמביישת מדינה דמוקרטית. תושבי יהודה ושומרון מופלים לרעה בשל מקום מגוריהם ולמעשה זוכים מספקי שירות שונים ליחס של אזרחים סוג ג'". לח"כ מועלם יש גם פיתרון חקיקתי אותו היא מקדמת בימים אלה "המציאות הזו אינה יכולה להמשך ובשיתוף עם ועד מתיישבי השומרון אני מקדמת הליך חקיקתי שיאסור להפלות לקוחות המתגוררים ביהודה ושומרון. החוק אושר כבר בקריאה ראשונה ויעלה להצבעה לקריאה שניה ושלישית לאחר תום פגרת הקיץ".


עד שהחוק יכנס לתוקף וכדי למנוע הישנות מקרים נוספים מציעים בוועד מתיישבי השומרון פיתרון משלהם כפי שמסביר יו"ר הוועד קייזלר:" אנחנו מפעילים מוקד משפטי ועל כל פניה כזאת יוצא תוך 48 שעות מכתב מעו"ד לחברה שמסרבת לבצע משלוח כשכמעט בכל המקרים הבעיה נפתרת".


* בעקבות פרסום הכתבה פנה לכיפה מנהל האיכות של חטיבת המשלוחים הבינלאומים של חברת פדקס וביקש למסור את פרטיו לד׳ על מנת לברר את הפרטים ולסייע. כמו"כ הוא ביקש להגיב ולומר כי חברת פדקס מגיעה לכל מקום בישראל ולא מפלה אדם בשל מגוריו.