לא עושים משלוח לאריאל? קבלו קנס

הצעת חוק חדשה של חברת הכנסת שולי מועלם עברה בקריאה טרומית, ותבקש לפצות לקוח שלא קיבל משלוח לפריפריה וליו"ש ב50,000 שקלים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/02/16 17:15 כד בשבט התשעו

חוק איסור הפלייה מחמת מגורים של יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מעולם רפאלי עבר היום בקריאה טרומית בתמיכת כלל חברי הכנסת מכל הסיעות, למעט חברי הרשימה המשותפת.

הצעת החוק, מבקשת לשים קץ לתופעה בה חברות מסרבות לשלוח מוצרים ליהודה ושומרון. החוק קודם בכנסת ה-18 על ידי אורי אורבך ז"ל , בכנסת אולם נתקע. כעת הוא יעלה להצבעה מחדש בקריאה שנייה ושלישית.

כזכור, עד היום עסקים רבים בוחרים ל'התעצל' ולהפלות תושבים שגרים באזורים מרוחקים בארץ, ולציין כי שרות המשלוחים שלהם מוגבל למרכז הארץ בלבד. פעמים רבות מבקשים תושבי יהודה ושומרון לרכוש מוצרי חשמל או ריהוט ורק בסיום מעמד הקניה מתברר להם כי לא יוכלו לקבל את המשלוח עד ביתם שנמצא מעבר לתחומי הקו הירוק.

לדבריה של מועלם, החוק ישים סוף למציאות בה אזרחים אינם מקבלים שירות או במקרה הטוב, נדרשים לשלם תעריף מיוחד רק בגלל שגרים באזור מסויים: "זה נכון לגבי תושבי יהודה ושומרון, כלפי תושבי הפריפריה, וגם בישובים הערביים. התנגדותם של חברי הרשימה המשותפת להצעה מגוחכת, ומעידה שהם עסוקים במשחקים פוליטיים ואינם מייצגים את מי שבחר בהם."