לא עוד מפלגת "מחמד"

אני שמח להיות שייך למפלגה שדוגלת בעקרונות של אחדות העם, קירוב לבבות והתיישבות. החוקה באה לתת פתרון לדור הצעיר שרוצה להשתייך למפלגת שלטון עם צביון יהודי שורשי

חדשות כיפה איתי גרנק 09/09/14 11:23 יד באלול התשעד

לא עוד מפלגת "מחמד"
דוברות זהות, צילום: דוברות זהות

השבוע צפויים להתכנס חבריי ועדת הבית היהודי כדי לדון ולהצביע על חוקת 'הבית היהודי'. המצע כפי שמוצג בחוקה החדשה, מדגיש יסודות שלא משאירים מקום לספקות; הציונות הדתית ומפלגת הבית היהודי במתכונתה החדשה, תהפוך למפלגת שלטון לגיטימית, כאשר נגמר העידן שבו היינו מפלגת "דתיי מחמד" שמדברת בעיקר אל מרכז המפלגה ולגרעין סקטוריאלי מצומצם במיוחד. העובדה היא כי אישור החוקה יביא באופן רשמי לסיום תקופת שלושת המנדטים עמה התמודדה המפלגה במערכות בחירות קודמות.

אין עוררין, אלה ימים בהם רובנו מבינים את נחיצותה של המפלגה כגורם המאחד והמחבר את שורות העם על כל גווניו ואורחות חייו השונים. חבריי במגזר הדתי לאומי צריכים לתמוך במהלך חשוב שכזה. חוקת הבית היהודי הנה חוקה שנכתבה ותיושם על פי עקרונות שמקרבים לבבות ומאחדים את העם, וכך אנו צריכים להתייחס אליה. בייחוד עם סופה של שנה קשה בה ניהלנו מערכה צבאית עקובה מדם בדרום בארץ, וראינו את השפעת המפלגה על המערכה ועל החלטות הממשלה, דווקא בתקופה זאת אנו צריכים להיות מאוחדים, וראוי שנתחיל מאחדות פנים מפלגתית.

יתרה מכך, יש להדגיש ולומר שחידוש הסעיפים החוקתיים הוא הישג שלא היה לציונות הדתית בעבר, ואם נבחן את הדברים לעומק נבין שזוהי חוקה מתקדמת, ששמה את המפלגה כשידה על העליונה, תוך שמירה על צביונה הדתי והציוני ועל עקרונות הדמוקרטיה לצד משילות של היו"ר הנבחר.

כחלק מפני הדור הצעיר, אני שמח להיות שייך למפלגה שדוגלת בעקרונות של אחדות העם, קירוב לבבותוהתיישבות. החוקה באה לתת פתרון לאותו דור צעיר איתו אני נמנה, דור שרוצה להשתייך למפלגת שלטון אמיתית עם צביון יהודי שורשי שאליה נוהרים אלפי חילוניים לצד דתיים, תושבי אזור השרון וגוש דן לצד אלפים מתושבי הפריפריה. מפלגה ששומרת על עקרונות הציונות הדתית למען ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. הדור הצעיר ששיווע למפלגה רעננה, נושמת חיה ובועטת צריך לתמוך בחוקה החדשה.

הכותב הוא מנכ"ל זהות- איגוד המרכזים לזהות יהודית וחבר מרכז בסיעת הבית היהודי