לא סופרים את הסטודנטים הדתיים בתשעת הימים

הסטודנטים בקרייה האקדמית אונו יזמו מסיבה בראש חודש אב, ללא התחשבות בחבריהם הדתיים שנאלצו להימנע מהאירוע בשל האיסורים ההלכתיים ב"תשעת הימים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/07/12 10:35 ד באב התשעב

לא סופרים את הסטודנטים הדתיים בתשעת הימים
הקרייה האקדמית אונו, צילום: הקרייה האקדמית אונו

בקרייה האקדמית אונו, בה לומדים מאות סטודנטים דתיים וחרדים, קיימו את "מסיבת הקיץ" הרשמית של הסטודנטים דווקא השבוע, בראש חודש אב המציין את תחילת תקופת "תשעת הימים" האסורה בחגיגות שמחה ושמיעת מוזיקה.

הסטודנטים הדתיים הביעו מחאה על ההחלטה לקיים את האירוע דווקא בתקופה זו וטענו כי מדובר ב"חוסר התחשבות", שהרי ניתן לקיים את האירוע גם מאוחר יותר. קבוצת סטודנטים אף פנתה לאגודת הסטודנטים וציינו כי "פנו אלינו סטודנטים רבים אשר נפגעו מכך ואף פנו לנציגי האגודה בנושא, אך לא נענו. אנו פונים אליכם בבקשה ובדרישה להימנע מפגיעה במסורת ישראל וברגשות כלל הסטודנטים שומרי המסורת ולדחות את המסיבה לאחר ימי בין המצרים, כפי שנהגו האגודות הקודמות, לתאריך שבו יוכלו כלל הסטודנטים לקחת בה חלק, אם ירצו".

מאגודת הסטודנטים נמסר בתגובה כי "האגודה מהווה גוף סטודנטיאלי אשר מטרתו לתת שירות ולייצג את כלל הסטודנטים בקמפוס. מועד המסיבה נקבע לערב ראש חודש מתוך התחשבות בסטודנטים שומרי המסורת. לדאבוננו הרב ישנם סטודנטים הנגועים באינטרסים פוליטיים והפסידו בבחירות הקודמות לפני כחודש לאגודה המכהנת, ועל כן הם מנסים להכפיש את האגודה לשווא. האגודה מקיימת אירועים גם לציבור הדתי על אף ההיענות הדלה ועל האף העלויות הגבוהות הכרוכות בכך, מתוך רצון להעניק אירועים חברתיים לכלל הציבור בקמפוס וברמה גבוהה".

"לשם הבהרה - לא קיימנו אירוע חלילה ביום חג או בערב שבת וחלילה לא מכרנו מזון לא כשר. איננו יכולים לכפות על כלל ציבור הסטודנטים להקפיד ולשמור על כל מנהגי ההלכה. בקריה האקדמית אונו לומדים כ־730 סטודנטים במסלול הציונות הדתית מתוך כ־8,000 סטודנטים. חלק נכבד מהם רכשו כרטיסים לאירוע וסטודנטים דתיים אף מסייעים לנו בהפקתו. אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו מזמינה את כלל הסטודנטים מכל המגזרים לקחת חלק באירוע, שמטרתו תרומת הכנסות לעמותה לנזקקים".