לא סומך על היועץ: ח"כ סמוטריץ' רוצה להסביר בעצמו את חוק ההסדרה לשופטים

שעות האחרונות הגיש ח"כ בצלאל סמוטריץ' בקשה דחופה להצטרפות כמשיב בבקשת בעלי תשעת הבתים בעופרה לאטום את הבתים ולא להרוס אותם על רקע חקיקת חוק ההסדרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/17 10:00 כז בשבט התשעז

לא סומך על היועץ: ח"כ סמוטריץ' רוצה להסביר בעצמו את חוק ההסדרה לשופטים
אביטל טרקיאלטאוב, צילום: אביטל טרקיאלטאוב

על רקע תשובת המדינה שהתנגדה לבקשת תושבי עופרה וטענתה שחוק ההסדרה לא חל על תשעת הבתים ועל רקע הפרשנות מרחיקת הלכת של המדינה למשמעויות העתידיות של ההסדרה ביקש ח"כ סמוטריץ' להצטרף לעתירה כמשיב.

השבוע פרסמנו כי תושבי הבתים בעפרה מבקשים מבית המשפט שלאור חקיקת חוק ההסדרה ולאור תקדימי העבר, יאפשרו להם לאטום את הבתים ולא להורסם.זאת מתוך תקווה שבעתיד הקרוב יוסדרו הבתים והם יוכלו לשוב ולהתגורר בהם.

ח"כ סמוטריץ': " כמי שניסח את החוק אני חש כי יש לי החובה להופיע בפני בית המשפט כדי להסביר בבירור מה היתה כוונת המחוקק. בעיניי, המדינה בתשובתה, מעניקה פרשנות שגויה לכוונת המחוקק בחוק ההסדרה ומתוך כך טועה בהשלכות הנובעות מפרשנות זו ביחס לתשעת הבתים. בפנייתי הבהרתי שלמרות שחוק ההסדרה לא יתלה ויפקיע פסקי דין חלוטים, הוא בהחלט מאפשר להסדיר את תשעת הבתים ולכן אין ספק שהוא מהווה שינוי נסיבות משמעותי ולכן ראוי שבית המשפט יאפשר למצות את הליכי ההסדרה ולאחר מכן יבחון מחדש את פסק הדין.

היועץ המשפטי לממשלה הביע את התנגדותו לחוק לא פעם והוא פעל ופועל לצמצומו ומשכך ראוי שבית המשפט לכל הפחות ישמע את דבר המחוקק ואת כוונותיו, ששונות במהות ובתכלית מתשובת המדינה. הכנסת והממשלה חוקקו את חוק ההסדרה מתוך הבנה מעמיקה של המשמעויות וההשלכות שלו. אני מאמין ומקווה שבית המשפט יתייחס בכובד ראש להחלטת הרשות המחוקקת ויהיה מעוניין לשמוע את כוונת המחוקק מהמחוקק עצמו."

סמוטריץ הוסיף "אין ניגוד עניינים בולט יותר מלתת ליועץ המשפטי לממשלה שהתנגד ומתנגד לחוק בכל מאודו לייצג את המדינה בהליכים הנוגעים לחוק ולפרשנותו. ברור הרי שהיועץ יעשה הכל לכדי להעניק לחוק פרשנות מצמצמת שתרוקן אותו מתוכן."