לא מוכנים לוותר: נדחה ערעורו של פולארד להקלה בתנאי שחרורו

בפעם השניה מאז ששוחרר לפני כשנה וחצי, דחה בית המשפט האמריקאי את בקשתו של המרגל הישראלי לשעבר לביטול ההגבלות בתנאי שחרורו. לטענת השופטים, הוא עדיין עלול לחשוף סודות מדינה

חדשות כיפה 25/05/17 12:05 כט באייר התשעז

לא מוכנים לוותר: נדחה ערעורו של פולארד להקלה בתנאי שחרורו
פולארד, צילום: צילום" הוועד לשחרור פולארד

לפי שעה ג'ונתן פולארד לא יוכל לעלות לישראל, להשתמש באינטרנט ולצאת מביתו בשעות הערב. כך קבע הלילה (חמישי) בית המשפט האמריקאי כשדחה את ערעורו של המרגל הישראלי לשעבר על תנאי שחרורו.

זו הפעם השניה שפולארד מבקש להקל על ההגבלות שהוטלו עליו מאז השתחרר בנובמבר 2015, כשגם בפעם הזאת השופטים דחו את בקשתו.

על פולארד, שהורשע בריגול לטובת ישראל וישב בכלא האמריקני 30 שנה, חל איסור לעלות לישראל עד לשנת 2020, מעקב הוצמד למחשבו האישי, אסור לו לעשות שימוש באינטרנט ולצאת מביתו בשעות הערב וכן הוא עונד אזיק אלקטרוני שנועד למע=עקב תמידי על מקום הימצאו.

בהחלטתם על דחיית הערעור, ציינו השופטים כי מבחינתם קיים עדיין החשש שהוא עלול לחשוף סודות מדינה. עורכת הדין של התביעה טענה כי גם כיום, הוא מסוגל להדליף מסמכים שעלולים לפגוע בביטחונה של ארצות הברית.

ערך דינו של פולארד טען בדיון, טענה זו אינה רלוונטית מאחר ואין סיכוי שמרשו יזכור חומרים שנחשף אליהם לפני יותר מ-03 שנה. לדבריו, "המידע ישן עד כדי גיחוך, וזה סוג של מידע שאף אדם לא יכול להיזכר בו באופן סביר". עוד הוא הוסיף כי מעקב הרשויות אחר מחשבו האישי מונע מפולארד להתקבל לעבודה.