לא מוותרים: בש"ס מתעקשים על משבר קואליציוני אם סדן לא יפוטר

בש"ס מסרבים לקבל את הכחשותיו של יו"ר חדשות ערוץ 10 החדש, רמי סדן ואת תוצאות הבירור של הרשות השניה והם דורשים את פיטוריו המיידיים. הח"כים נעדרו היום מנוכחות והצבעות בכנסת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/06/16 13:31 ב בסיון התשעו

לא מוותרים: בש"ס מתעקשים על משבר קואליציוני אם סדן לא יפוטר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הסערה סביב דבריו של יו"ר חדשות 10 החדש הפרסומאי רמי סדן ממשיכה למרות הכחשותיו העיקשות והטענה שלא אמר את הדברים שמיוחסים לו. בתנועת ש"ס הודיעו כי במידה ולא יפוטר הם יצרו משבר בקואליציה

כזכור, על פי הדיווח ב'הארץ', במהלך הישיבה בה הציג עצמו לתפקיד יו"ר החדשות החדש של הערוץ, התייחס סדן להשקפותיו ואמר: "בואו נודה על האמת, אני כמוכם, באליטה, שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי".

סדן הוסיף והתבטא: "אבל אנחנו, כאליטה, צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". אחד הנוכחים בישיבה אמר ל'הארץ' כי "זה היה מקומם ומביך, נדף מהדברים ריח של אדנות, התנשאות וגזענות. הוא דיבר גם נגד דרעי אישית".

דבריו של סדן עוררו סערה של ממש, פרסום ההתבטאויות גררו סדרת גינויים מחברי כנסת בסיעת ש"ס, ובראשם אריה דרעי שאיים לא לשתף פעולה עם הקואליציה אם ראש הממשלה לא יגרום לפיטוריו של סדן. וכן, גינויים מח"כ יאיר לפיד והשר נפתלי בנט.

שר האוצר משה כחלון התייחס לאף הוא לדברי יו"ר ערוץ 10 כנגד השר דרעי וש"ס בועידת גלובס: "אם הדברים אכן נאמרו מדובר באמירות חמורות ואומללות. לשר דרעי ולמצביעי ש"ס מגיעה התנצלות. אם הוא לא יתנצל צריך לחזור ולבדוק מי מינה אותו. אני אומר לכל אנשי הציבור, יש מספיק שסעים ופילוג בחברה ואין צורך להחמיר את המצב. כפי שנאמר חכמים היזהרו בדבריכם".

יו"ר הקואליציה דוד ביטן, אמר הבוקר לאחר פגישה עם דרעי כי המשבר עם ש"ס אמיתי וכי הם מאיימים לא להשתתף מחר בהצבעות במליאה. ח״כ אלי אלאלוף מ'כולנו' הורה אף על ביטול ישיבת ועדת העבודה והרווחה של הכנסת הבוקר בשל הדברים של סדן "נחרדתי לשמוע את הדברים המיוחסים לו. אין מקום לאדם, במיוחד במעמדו החדש, להפיץ שיח של שנאה, בידול ופלגנות", אמר אלאלוף. "ניחוח ההתנשאות שעולה מדבריו, מהדהד בנשמתם של כל מי שחוו בחייהם את אותה התייחסות גלויה או נסתרת, ברגעים רבים מדי בחייהם", אמר ח"כ אלאלוף.

מהליכוד שם מנסים להרגיע את הרוחות ולהחזיר את ש"ס לפעילות קואליציונית נמסר בתגובה: יש לברר אם הדברים המיוחסים למר סדן אכן נאמרו שכן הוא מכחיש זאת בכל תוקף. אם יתברר שאכן הדברים נאמרו הרי שמדובר בהתבטאויות חמורות מאוד וראש הממשלה דוחה אותם על הסף.

דרעי עצמו מסר בתגובה, "‏שוחחתי כעת עם ראש הממשלה, והבהרתי לו בצורה ברורה, כי ש"ס לא תעבור לסדר היום על דברי הבלע והגזענות של רמי סדן. "מזרחים לא שותקים יותר", הצהיר שר הפנים שנועד כאמור עם יו"ר ש"ס ושמע ממנו על כוונותיו לפעול נגד הקואליציה אם לא יפוטר סדן.

סיעת ש״ס התכנסה לאחר פגישתו של דרעי עם ביטן ומהישיבה נמסרו ההחלטות הבאות:

1. סיעת ש״ס דוחה בכל תוקף את ה״בדיקה״ המגמתית שערכה אתמול הרשות השניה.

2. על פי כל הבדיקות שנערכו, רמי סדן אמר בישיבת הדירקטוריון את הדברים הגזעניים נגד תנועת שס ונגד יו״ר התנועה אריה דרעי. הדברים הגזעניים והחמורים נאמרו בעת שהציג את מועמדותו ליו״ר הדירקטוריון של חדשות 10.

חמור מאד שלאחר דבריו החמורים של סדן, בחר אותו הדירקטוריון ליו״ר חברת החדשות.

3. תנועת ש״ס דורשת את פיטוריו המיידים של רמי סדן בשל דבריו החמורים נגד הציבור המזרחי במדינת ישראל.

4. כפי שהודענו אמש, חברי סיעת ש״ס לא ישתתפו היום בישיבות הכנסת ובהצבעות.

5. חברי סיעת ש״ס יופיעו היום בפני חברי מועצת חכמי התורה ויקבלו הנחיות לגבי ההמשך.

סדן מתעקש ומכחיש את הדברים וטוען כי לא נאמרו כלל. לטענתו הוא מנסה החל מאתמול לפגוש את השר דרעי ולשוחח עמו על הנושא אך האחרון מסרב לענות לשיחותיו הרבות.

בראיון לרשת ב' הבוקר שב והכחיש סדן כי אמר את הדברים שיוחסו לו. בראיון התייחס סדן גם למנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז שטען בטוויטר כי שמע במו אוזניו את הדברים ואמר: "אני מכיר את גולן. הוא אדם אמין מאוד. אבל הוא גם אדם אינטרסנט מאוד...בואו לא ניתמם. גולן יוכפז יכול לקחת חצאי דברים ממה שנאמר. בישיבת הדירקטוריון עצמה שבה העלתי את הדברים לא נאמר מעולם ולא הוזכר השם ש"ס. יש פרוטוקול, זה לא מוזכר שם ולא קיים. הדברים האלה לא היו ולא נולדו. צריך להיות אדם מרושע כדי לומר אותם".