"לא הגיוני שדווקא בעיר הבירה לא ימונה רב ראשי"

נציגות בתי הכנסת בירושלים מצטרפים למוחים נגד מכתבם של תנועת נאמני תורה ועבודה בדבר ביטול תפקיד הרב הראשי לירושלים. "אנו משוכנעים שהרב שטרן ישמש בקרוב כרב העיר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/01/14 14:11 כז בשבט התשעד

"לא הגיוני שדווקא בעיר הבירה לא ימונה רב ראשי"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

גוברת המחאה נגד דבריהם של תנועת נאמני תורה ועבודה אשר שיגרו מכתב אל שר הדתות וירושלים נפתלי בנט, סגן השר לענייני דת הרב אלי בן דהן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וראש המועצה הדתית בעיר יהושע ישי, בקריאה לבטל את תפקיד הרב הראשי לירושלים.

"לשמחתנו לאחר עיכובים רבים הליך הבחירות לרבני העיר ירושלים נמצא לקראת סיומו", כותב עו"ד אילן קמינצקי, יו"ר נציגות בתי הכנסת בירושלים. "ככול שיש המעוניינים לערוך שינויים מערכתיים בתפקיד או במעמד הרבנים הראשיים הדבר צריך להיעשות לאחר בחינת הנושא ומתוך מחשבה ולא מתוך לחץ"

"התפקיד של רב עיר ירושלים הינו חשוב ומשמעותי", ממשיך קמינצקי, "והוא אמור להתוות דרך לרבני השכונות ומעבר לסמכויות בנושאי דת מדובר בתפקיד יצוגי חשוב. כמובן שלא הגיוני שדווקא בעיר הבירה לא ימונה רב ראשי. חשוב לציין כי הרב אריה שטרן הינו המועמד המוסכם על כלל הציבור הציוני בירושלים ואנו משוכנעים שבקרוב הוא אכן ישמש כרב העיר ירושלים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן