לא גמ"ח רגיל: פרויקט גיוס בהד סטארט ליום הגדול- מהגקוזי, השמלה, האיפור ועד ארוחת הבוקר

שתי אחיות החליטו להנציח את אימן בפרוייקט שגרר אלפי תגובות בפייסבוק. מאות שמלות כלה נתרמו לטובת המיזם שייפתח בעוד כחודש: חדרי התארגנות לכלות הכוללים ג'קוזי, ארוחת בוקר מפנקת, מאפרות, מסרקות ושמלות כלה מדהימות

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 15/08/16 14:57 יא באב התשעו

לא גמ"ח רגיל: פרויקט גיוס בהד סטארט ליום הגדול- מהגקוזי, השמלה, האיפור ועד ארוחת הבוקר
צילום מסך, צילום: צילום מסך

סלון כלות חברתי חדש יעניק לכלות את מגוון השירותים ביום החתונה. מיזם שהחל להירקם לפני פחות משנה והתחיל מפוסט בודד בפייסבוק גרר מאות תגובות מנשים שביקשו לתרום את שמלות הכלה שלהן, מעצבות שתרמו קולקציות שלמות, צלמים דוגמניות ומעצבות שצילמו ביחד כבר שני קטלוגים וכולם עבדו בהתנדבות.

"התחלנו חודש וחצי אחרי שאמא שלי נפטרה" מספרת חגית רצבי, שיחד עם אחותה בתיה לסר, יזמה והרימה את הפרוייקט לזכרה של אמה, שושנה מסיקה, אשתו של ראש המועצה האזורית שומרון לשעבר, גרשון מסיקה. "פירסמנו פוסט בפייסבוק וביקשנו תרומות של שמלות. זה היה מטורף, מכל מקום בארץ אנשים התקשרו. פעלנו כמו חברת שילוח". נשים מאשקלון ועד קרית שמונה ביקשו להעביר לחגית ובתיה את שמלות הכלה שלהן.

"יש לנו כרגע מאות שמלות. ועדיין ממשיכים לתרום, לא רק אנשים, גם סלונים, מעצבות של שמלות כלה שהחליטו לתת לנו את הקולקציה הישנה שלהם, דברים איכותיים מאוד, אופנתיים מאוד". חגית ובתיה יצרו כבר שתי הפקות באמצעות השמלות שנתרמו. דוגמניות וצלמים התנדבו להגיע לימי הצילום בחינם.

"הוצאנו שני קטלוגים כבר, כל הצוות שיצר אותם עשה את זה בהתנדבות מלאה, גם הצלמים, הדוגמניות, המקומות. התקשרנו לאולם 'קיסריה על הים' וביקשנו מהם לצלם שם והם אמרו 'בכיף תבואו' יש תחושה שכולם פותחים את הדלתות בפנינו, כמעט כל אדם שפנינו אליו התגייס למטרה הזו. כל אדם ואיש מקצוע שנתקלנו בו זה היה כאילו אמא שלי תפרה את זה מלמעלה. כשפתחתנו את הדף פייסבוק פנו אלינו חברות איפור שרוצות לעזור, חברות דפוס, זה פשוט לא יאומן. אנחנו כל הזמן מקבלים שמלות ואומרים 'אוי, רגע, אז השמלות האלה לא ייכנסו לקטלוג? נצלם גם אותם, וכל הצילום הוא ממש הפקה של כמה דוגמניות שאת כולן צריך לאפר, לסרק וכו'".

[embed]

]

מה המטרות העתידיות?
"אני רוצות ליצור חנות בפייסבוק ואז כלה יכולה לראות את כל הדגמים, את המידות, קטלוג שמסודר לפי סגנונות. אנחנו גם נעשה אירוע פתיחה עם הופעה ותצוגת אופנה".

מי יתפעל את המקום בשוטף?
אני אהיה שם והתופרת ריבי. אנחנו נהיה שם כל הזמן. נקבל כלות. ריבי היא גם סטייליסטית ויש לה גישה מדהימה. חשוב לי להדגיש שכל איש מקצוע שאנחנו מעסיקים הוא מהשורה הראשונה. אנחנו לא ברמה של גמ"ח. אף אחד מאנשי הצוות הוא לא מישהו בתחילת דרכו, כולם עם הרבה ניסיון בתחום האירועים והכל באיכות מאוד מאוד גבוהה".

לפני שבוע פתחו חגית ובתיה בקמפיין מימון המונים באתר "הדסטארט" להשלמת בניית המתחם לפרוייקט שממוקם באיזור התעשייה ברקן, מתחם יהיו חדרים מאובזרים לכלות, כולל ג'קוזי, ארוחות בוקר מפנקות, איפור, עיצוב שיער, מניקור ועוד. "אספנו הרבה כסף ונתקלנו בבעיה בתקציב כדי להשלים אותו. הקבלן המשיך בעבודות השיפוץ למרות זאת ובינתיים אנחנו מחפשות מימון. אני מקווה שבעוד חודש נקבל כבר כלות, יש כלות שכבר סוגרות איתנו"

עמוד הפרוייקט באתר הדסטארט תפס תאוצה מרשימה "הגענו ל-70% תמיכה, נשארו עוד 23 ימים, אני מקווה בעז"ה שנגיע ליעד" אומרת חגית. היעד הסופי של הפרוייקט הוא 50 אלף ש"ח, מתוכם גוייסו כבר 35,761 והמספר בעלייה תמידית.