לאן נסע הנסיך צ'ארלס מיד לאחר הלווית שמעון פרס?

לאחר שליווה את הנשיא לשעבר, שמעון פרס, בדרכו האחרונה, מיהר הנסיך צ'ארלס לנסוע להר הזיתים שבמזרח ירושלים. לביקור בחלקת קבר סודית

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/10/16 08:30 ג בתשרי התשעז

לאן נסע הנסיך צ'ארלס מיד לאחר הלווית שמעון פרס?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בטרם חזר הנסיך צ'ארלס לארמון בקינגהאם, מיהר יורש העצר הבריטי, ששימש כנציגה הרשמי של בריטיניה בהלוויתו של שמעון פרס, לפקוד את קברה של סבתו הקבורה בהר הזיתים.

אליס פון באטנברג, היא אמו של הנסיך פיליפ, אביו של הנסיך צ'ארלס ובעלה של המלכה אליזבת. פון באטנברג הוכרה כחסידת אומות העולם, לאחר שהסתירה והצילה ביוון, משפחות יהודיות מפני הנאצים. במהלך השנים, הנסיכה התגוררה עם משפחתה בעיקר ביוון, אך לאחר ההפיכה הצבאית במדינה בשנת 1967, היא עברה לארמון המלכותי בהזמנת בנה וכלתה, המלכה אליזבת. בשנת 1969 היא נפטרה וע"פ צוואתה. הועברו עצמותיה, בשנת 1988, לירושלים והוטמנו בכנסיית מריה מגדלנה שבהר הזיתים בירושלים.

ביקורו של הנסיך צ'ארלס בקברה של סבתו, לא דווח בכלי התקשורת הבריטיים, מאחר ומדיניותה הרשמית של בריטניה לא מכירה בשטחי 'הקו הירוק', לרבות מזרח ירושלים. הפתרון של הממלכה הבריטית לסוגיה הזו היא שביקורים, שאינם מותרים רשמית ע"י בריטניה, כמו ביקור מעבר לקו הירוק, מוכרים כביקורים פרטיים, עליהם אין כל מגבלה או איסור.