לאחר שנמנעה הכניסה פעמיים: מאות בני אדם נכנסו הלילה לקבר יוסף

הלילה נכנסו מאות בני אדם להתפלל בקבר יוסף שבשכם. זאת לאחר שכניסת מתפללים נמנעה פעמיים בחודש האחרון בשל מלחמות פנימיות בתוך הפאתח וקרבות בכפר בלאטה שבשומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/17 09:17 ח בניסן התשעז

לאחר שנמנעה הכניסה פעמיים: מאות בני אדם נכנסו הלילה לקבר יוסף
רועי חדי, צילום: רועי חדי

לאחר שכניסת מתפללים נמנעה פעמיים בחודש האחרון בשל מלחמות פנימיות בתוך הפאתח וקרבות בכפר בלאטה שבשומרון, הלילה נכנסו מאות בני אדם להתפלל בקבר יוסף שבשכם.

הלילה לקראת חג הפסח התאפשרה הכניסה. בין הנכנסים היו גם: ראש מועצת שומרון יוסי דגן, סמח"ט שומרון, קצין הגמ"ר שומרון, ראש מועצת שומרון לשעבר גרשון מסיקה שקיים את מנהג החלאקה לנכדו יחד עם משפחתו במקום. צבי קצובר לשעבר ראש המועצה המקומית קריית ארבע, יהודית קצובר וכן מתפללים נוספים מכל רחבי הארץ. ביניהם בלטה קבוצה גדולה של חסידי וויז'ניץ וקבוצה מאלעד.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "ערב חג הפסח, חג החירות, אנחנו זוכים להגשים את חירותנו כאן בארץ הזו, ולהתפלל במקומות הקדושים לנו. להגיע לבקר במקומות שהם ערש ההיסטוריה היהודית. צר לנו שהחירות הזו לא שלמה. שעלינו להכנס בחשכת הליל במקום בגלוי לאור היום. עם זאת אנו סמוכים ובטוחים שפנינו ופני עם ישראל לכיוון הזה של החירות השלמה. להגשמת עקרון חופש הפולחן בכל מקום במדינת ישראל. אני קורא לממשלת ישראל מתוך המקום הזה המסמל את הגבורה היהודית. לא להכנע ללחצים פנימיים או חיצוניים ולהיות אלו שייזכרו בהיסטוריה כמי שהשיבו את ריבונות ישראל לכל מקום בארצו".

את הכניסה ארגנה מועצה אזורית שומרון יחד עם מנהלת המקומות הקדושים בשומרון. באבטחת כוחות הבטחון.

דגן הודה לחטיבת שומרון על כך שגם בזמן כזה של מתיחות פנימית מצאו את הזמן הנכון לבצע את הכניסה לקבר יוסף. עוד הוא הוסיף: "יש לנו אמון מלא בצה"ל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן