לאחר שלושה שבועות: נפטר מפצעיו גנדי קופמן הי"ד

לאחר מאבק של שלושה שבועות נפטר מפצעיו בבית החולים, תושב חברון, גנדי קופמן, שנדקר ליד מערת המכפלה בידי מחבל. ההלוויה תערך היום בצהרים בחברון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/12/15 09:08 יח בטבת התשעו

לאחר שלושה שבועות: נפטר מפצעיו גנדי קופמן הי"ד
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

הבוקר (ד') נקבע בבית החולים שערי צדק מותו של גנדי קופמן הי"ד בן ה-41, שנפצע אנושות בפיגוע דקירה במערת המכפלה שבחברון לפני כשלושה שבועות. קופמן אושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים, שם הרופאים נאבקו על חייו.

בהודעת בית החולים נאמר: "למרות מאבק קשה ועיקש של הצוותים השונים במשך כשלושה וחצי שבועות הוא לא שרד את פציעתו האנושה ונפטר, שערי צדק משתתף בצער המשפחה".

קופמן נשוי לורוניקה, 2 ילדים. דוד (19), חייל בחיל הים, מיכל (9) תלמידת כיתה ג בבי"ס בקרית ארבע. יוצאי ברית המועצות. עבד בגינון ובאבטחה בקרית ארבע חברון.

בקהילת קריית ארבע ביכו את מותו של "חברינו היקר גנדי קופמן, שנדקר על ידי מחבל ארור סמוך למערת המכפלה ונלחם ימים ארוכים על חייו". הלווייתו של קופמן תיערך היום בשעה 15:30 בחברון.

מהיישוב היהודי בחברון נמסר: "גנאדי הוא קרבן נוסף של הסכם אוסלו והצמחת רשות הטרור הפלשטנית. על מדינת ישראל לשחרר את חברון מציפורני רשות הטרור ולפתוח דף חדש של שלטון נאור ושל ביטחון לתושבי ישראל".

פיגוע הדקירה אירע ב-7 בדצמבר, סמוך לעמדת משמר הגבול בכניסה למערת המכפלה. מחבל פלסטיני דקר את גנדי קופמן ופצע אותו באורח קשה מאוד. כוח משמר הגבול שהיה במקום ירה לעבר המחבל ונטרל אותו. במקביל הגיעו לזירה צוותי מגן דוד אדום שהעניקו לפצוע הישראלי טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים כשהוא מונשם ומורדם.

לוחמי משמר הגבול שנטרלו את המחבל סיפרו, "הבנו מיד שמדובר בפיגוע ושיש לנו שניות לעצור את המחבל לפני שאזרחים נוספים יפגעו. שמענו את הצעקות והבנו מיד שמדובר בפיגוע, רצנו לעבר המחבל שרכן מעל הקרבן, הדפנו אותו וביצענו ירי מדויק לעברו עד שנפל ארצה".

"כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 40 שוכב כשהוא בהכרה מעורפלת, עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון", סיפר אז פרמדיק מד"א זכי יהב שטיפל בפצוע. "פינינו אותו לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים וטיפול תרופתי. הוא היה בהכרה מעורפלת ומצבו מוגדר קשה".

כמה ימים לאחר מכן שני צעירים יהודים כבני 20 נדקרו סמוך לבית הדסה בחברון, אחד נפצע באורח בינוני והשני נפצע קל. המחבל נוטרל וחוסל על ידי כוחות הביטחון. השניים פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים.

פעיל הימין ברוך מרזל הקים מאהל קטן במקום הדקירה של קופמן ועשה שם שביתת שבת במשך כמה ימים "כמחאה על אוזלת ידה של הממשלה וחוסר התגובה של מערכת הביטחון בכל הנוגע לבטחון חיי היהודים בחברון בפרט ובכל רחבי הארץ בכלל", כהגדרתו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן