לאחר פרישתה של חומסקי: לא יוענק פרס לנדאו ליצחק לאור

אתמול הודיעה הסופרת גילית חומסקי על פרישתה מוועדת פרס לנדאו, בעקבות נטיית השופטים להעניק את הפרס ליצחק לאור. היום הודיע הדירקטוריון כי הפרס לא יוענק למשורר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/12/14 11:50 ל בכסלו התשעה

לאחר פרישתה של חומסקי: לא יוענק פרס לנדאו ליצחק לאור
ישראל ברדוגו, צילום: ישראל ברדוגו

דירקטוריון קרן לנדאו התכנס היום (ב') והחליט לא להעניק את פרס לנדאו לשירה 2014 למשורר יצחק לאור. בעקבות התפרקות וועדת השיפוט דן דירקטוריון קרן לנדאו בעצמו בסוגיה וכאמור הוחלט שלא להעניק את הפרס השנה ליצחק לאור.

אתמול (א') פרשה הסופרת גילית חומסקי מוועדת פרס לנדאו, זאת מכיוון שחברי הוועדה נטו להכריע לטובת הענקת הפרס למשורר יצחק לאור. חומסקי טענה כי לא ראוי לתת את הפרס ללאור מכיוון שבעבר העידו נגדו נשים שהוטרדו מינית על ידי המשורר.

כזכור, לפני כחודש חשפה חומסקי כי מכיוון שהתנגדה למתן הפרס למשורר יצחק לאור, היא קיבלה איומים על חייה, זאת מכיוון שפורסם שההחלטה על מתן הפרס למשורר התקבלה פה אחד חרף התנגדותה. "עפו עלי כולן בהנהגת כמה מתלוננות נגד לאור, שאני באמת מבינה את מצוקתן, אני חשבתי שלא צריך להעניק לו את הפרס ורגישותן היא לחלוטין מובנת. אבל, באותה נשימה אני אומרת, שכשהתפרסם הפרס לא הייתי מול המחשב... הופצו נגדי פשקווילים. הכותרת היתה 'גילית חומסקי את תומכת אונס'”, סיפרה ברדיו גלי ישראל.

בעקבות החשיפה, התקיים דיון נוסף בוועדת הפרס, בו התכנסו שלושה מהשופטים ותמכו במתן הפרס ללאור וחומסקי נשארה בדעת מיעוט. מכיוון שחומסקי ראתה שמסתמן כי לאור עומד לקבל את הפרס פרשה מן הוועדה.