לאחר עשרות שנים: ביה"כ התימני העתיק בכפר השילוח חזר לבעליו היהודיים

בתום מאבק משפטי הצליחו בעלי בית הכנסת התימני העתיק בכפר השילוח לפנות את פולשיו הערבים וליישב בו תושבים יהודיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/10/15 15:44 ו בחשון התשעו

לאחר עשרות שנים: ביה"כ התימני העתיק בכפר השילוח חזר לבעליו היהודיים
הלל מאיר - TPS, צילום: הלל מאיר - TPS

בתום מאבק משפטי ארוך, הצליחו בעלי בית הכנסת התימני העתיק בכפר השילוח, בסיוע אנשי עמותת עטרת כהנים, לפנות פולשים ערביים והבית וליישב בו תושבים יהודיים.

מדובר בבית כנסת שנבנה בכפר התימנים ב-1885, ופונה ב1938 על ידי הבריטים. בעוד שהבריטים התחייבו להחזיר את הבית לידי היהודים, הדבר לא התרחש מעולם, ובמהלך השנים השתלטו עליו משפחות ערביות.

בתום הליך בן 7 שנים, פינו היום משטרת ישראל את הבית מהפולשים הערביים שהשתלטו עליו בעשרות השנים האחרונות, בהתאם להוראת בית המשפט העליון שקבע כי הבית שייך להקדש, הבעלים הבלעדיים של הנכס. בבית הכנסת חיים זה מספר חודשים תושבים יהודיים, ועתה נכנסו אליו תושבים יהודיים נוספים.

התושבים בישרו בשמחה על פינוי בית הכנסת והחזרתו לידי יהודים. “בחסדי ד' אשר על עמו ישראל ומתוך התרוממות הרוח בעוז ובגבורה, על אף ומתוך סיבוכי מאורעות הימים האחרונים, בשעה זו, מדינת ישראל הריבון של ירושלים, על ידי הוצאה לפועל בליווי יחידות מובחרות של משטרת ישראל, מפנים את המשפחות הערביות ואת כל רכושם, מ"הקדש בנבנישתי" - בית הכנסת המקורי של עולי תימן משנת "אעלה בתמר". בית הכנסת שנגזל וחולל בצורה מחפירה לפני 76 שנה, חזר לידי עמו ישראל”.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן