לאחר סערה במליאה, חוק ההסדרה אושר בקריאה טרומית

תושבי עמונה התנגדו, היועמ"ש מנדלבליט הצהיר שלא יגן על החוק בבג"ץ וחברי האופוזיציה צעקו ודפקו על השולחנות. כל זה לא מנע מחוק ההסדרה החדש לעבור בקריאה טרומית. השרה שקד: "תודה בעיקר לשלום עכשיו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/12/16 07:01 ו בכסלו התשעז

לאחר סערה במליאה, חוק ההסדרה אושר בקריאה טרומית
flash90, צילום: flash90

60 תומכים מול 49 מתנגדים והצבעה שלוותה בהרבה רעש. חוק ההסדרה החדש ונטול עמונה, עבר אמש במליאת הכנסת בקריאה טרומית.

החוק יועבר לוועדת הכנסת ומשם ככל הנראה ימשכו הדיונים בוועדה המשותפת לוועדות החוקה והחוץ והביטחון שתכין אותו לקריאה ראשונה. אחד מיוזמי החוק, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הציג את הצעת החוק מעל בימת הנואמים כשחברי האופוזיציה מביעים את מחאתם בצעקות ובדפיקה על השולחנות.

[embed]

]

שרת המשפטים איילת שקד, ייצגה את הממשלה ואמרה שהיא תומכת בחוק. את מילות התודה הראשונה היא בחרה להקדיש לארגוני השמאל, "אני רוצה לפתוח בתודה. בעיקר תודה לשלום עכשיו. אתם יודעים בלי לנקוב בשמות, לא אחת בהיסטוריה של העם היהודי, כשהיה מי שרצה לקלל הגלגל התהפך והוא יצא מברך. בלי להתכוון, שלום עכשיו, וארגוני שמאל אחרים, אני מבקשת לא לקפח מזכותו של אף אחד, מסייעים למפעל ההתיישבות המרשים ביהודה ושומרון".

מוקדם יותר הגדיל שר החינוך, נפתלי בנט, והשווה את החוק ללא פחות ממהפך 77, "אם החוק אכן יעבור, אפשר לומר כי מהפך 77 התרחש היום שוב, כי היום המחנה הלאומי חזר לשלוט. זה יום היסטורי".

(צילום: מטה המאבק, עמונה)

עם זאת, לא כולם היו שבעי רצון מהחוק החדש. תושבי עמונה כתבו אגרת מיוחדת בה הביעו את מורת רוחם מהצעת החוק שהותירה את יישובם מחוץ לתמונה, במה שככל הנראה סלל את הדרך לפינוי. לדבריהם, "חוק ההסדרה נולד בחודשים האחרונים קודם כל כדי לפתור את בעיית תושבי עמונה,עפרה ונתיב האבות ולמנוע עוול קשה לעשרות משפחות שבנו את ביתם בשליחות ממשלות ישראל. לצערינו בנט ונתניהו, שהיום מוכנים להעביר את חוק ההסדרהובכך להתמודד עם איומים בינלאומיים (בית הדין הבינ"ל בהאג ומועצת הביטחון של האו"ם), התקפלו מול איום פוליטי קטנוני של מפלגת כולנו, איום שאין מאחוריו דבר. עד לרגע זה לא ברור לנו למה".