לאחר יממה בבית החולים: יונתן פולארד יצא מכלל סכנה

יונתן פולארד איבד את ההכרה והובהל לבית החולים. לאחר טיפול הוא יצא מכלל סכנה אך יצטרך לעבור ניתוח בקרוב. הארגונים היהודיים: מצבו הרפואי המדורדר מחזק הצורך בשחרורו באופן מיידי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/12/14 19:40 יד בכסלו התשעה

לאחר יממה בבית החולים: יונתן פולארד יצא מכלל סכנה
מטה פולארד, צילום: מטה פולארד

יונתן פולארד, שנמצא בכלא האמריקאי זה 30 שנה, הובהל ביום שישי האחרון לבית החולים לאחר שאיבד את ההכרה. רעייתו אסתר עודכנה כי הוא אושפז מחוץ לכותלי בית הכלא בצפון קרוליינה, שם הוא מרצה את עונשו, אך מצבו לא היה ברור.

היום (מוצאי שבת) לאחר שעבר טיפולים ובדיקות בבית החולים מצבו התייצב ויצא מכלל סכנה, ובקרוב יוחזר להשגחה במרפאת בית הכלא, אך כפי הנראה יזדקק לניתוח בקרוב. ביום שישי שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אסתר פולארד וביקש שתעביר לו ברכת רפואה בשם כל אזרחי ישראל. "יונתן חולה, בריאותו בסכנה, ואחרי 30 שנה הגיע הזמן שהוא ישוחרר. נמשיך במאבק עד שיצא מהכלא", אמר.

לאור מצבו הרפואי המתדרדר של יונתן פולאד, יצאו הארגונים היהודיים במתקפה והצטרפו לקביעה כי דחיית בקשת שחרורו של פולארד התבססה על טענה שקרית. לדבריהם, הם קוראים לנשיא אובמה לקצוב את עונשו של פולארד לאלתר, ואומרים שמצבו הרפואי המדורדר מחזק את הצורך בשחרורו המיידי.

בשנים האחרונות הדרדר מצבו הבריאותי של פולארד ולפני מספר חודשים הוא אף הובהל לבית החולים ועבר ניתוח. למרות זאת הרשויות האמריקאיות נותרו איתנות בדעתן שלא לשחררו, זאת על אף שעונשו חמור לעין שיעור לעומת מרגלים שונים בארה"ב. כבר 28 שנים שיונתן נמצא בכלא בארצות הברית ללא אפשרות לקיצור מאסרו או לקבל חנינה.

באוגוסט האחרון חגג פולארד את יום הולדתו ה-60 בתאו בבית הכלא באטנר בצפון קרוליינר. כזכור, במהלך השיחות בין ישראל לפלסטינים ניסו במסגרת הפעימה הרביעית להכניס את שחרורו של המרגל הישראלי לשיחות אך ללא הצלחה.