לאחר הפרסום בכיפה: סמל צהר הוסר מהפרסום המשותף עם הרפורמים

בארגון צהר פנו לצוותא בתל אביב ודרשו את הסרת הלוגו של הארגון שהוצב לצדו של סמל התנועה הרפורמית. יזהר הס: "מקבל בידידות וחיבה את הסרת הווטו של צהר על השתתפות רבנים רפורמים בתיקון ליל שבועות"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/06/16 13:07 ב בסיון התשעו

לאחר הפרסום בכיפה: סמל צהר הוסר מהפרסום המשותף עם הרפורמים
צילום מסך, צילום: צילום מסך

יממה לאחר הפרסום ב'כיפה' על פרסום משותף של ארגון רבני צהר עם התנועה הרפורמית בתיקון ליל שבועות בצוותא בתל אביב הוסר מעמוד האירוע הלוגו של צהר ככל הנראה בשל לחץ של אנשי צהר שנלחצו מהתדמית הציבורית הבעייתית שעלתה מכך.

לטענת גורמים בצהר, הצמדת הלוגואים של צהר והתנועה הרפורמית הייתה יוזמה של 'צוותא' בלבד ונעשתה שלא באישור ובהסכמת צהר.

בעוד בצהר ניסו לטעון כי מדובר באירועים נפרדים בלבד ואין שום קשר בין צהר לתנועה הרפורמית זכו בארגון לחיבוק דוב ממנכ"ל התנועה המסורתית (קונסרבטיבים), עו"ד יזהר הס, שאמר ל-YNET: "אני מקבל בידידות וחיבה את החלטת ארגון רבני צהר להסיר את הווטו שהטילו בשנים קודמות על השתתפות רבנים רפורמים וקונסרבטיבים בתיקון ליל שבועות בצוותא".

"אין בליבי עליהם. הם עברו תהליך לא פשוט, ואני מברך על כך. קמעה-קמעה קיבלו על עצמם ראשי צהר את שהציבור הרחב קיבל זה מכבר: יהודים יכולים ללמוד וללמד יחד אפילו אם אינם מסכימים בשאלות יסוד. אני מודה לח"כ עליזה לביא ולגברי ברגיל על תהליך הקירוב החשוב שהובילו כאן"' אמר הס.

על הניסיונות ליצור מראית עין של היבדלות, אמר הס: "הצבעים השונים בתוכנייה משעשעים יותר מאשר מקוממים. אם זה מפיס את דעתו של מישהו - אני בעד. יש יופי בריבוי צבעים ומסלולים. להיפך - גם בנישואין ובגיור ובכשרות נשמח לפתרונות שכאלה. התיקון המשותף הזה נותן מקום שוויוני לכל זרמי היהדות, ומנכיח את העובדה הפשוטה שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי".

הרב עמיחי אליהו, יו"ר איגוד רבני הקהילות שהעלה את הנושא מלכתחילה וטען כי בצהר עשו טעות משמעותית הגיב היום ואמר כי דבריו של הס הוכיחו כי "כל מילה מיותרת. ובכל זאת אני שמח שהם ביקשו בסופו של דבר להוריד את הלוגו שלהם. על זה אמר אבטליון- חכמים, הזהרו בדבריכם, שמא תחובו חובת גלות ותגלו למקום מים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמים מתחלל".

מ"צהר" נמסר בתגובה: "הארגון עורך גם בשנה זו, כמידי שנה, ערב 'תיקון ליל שבועות' עם מיטב הרבנים ומרצים שונים באולם צוותא בתל אביב. בין היתר, יערכו תיקוני ליל שבועות בעשרות ערים ויישובים נוספים בארץ מצפונה ועד דרומה. לתיקוני ליל שבועות אלו הנערכים על פי המסורת היהודית מגיעים אלפים רבים. לצהר אין אחריות ואין שליטה על מודעות המתפרסמות על ידי גורמים אחרים ועל תוכן המודעות".

ח״כ עליזה לביא שייסדה את תיקון שבועות בצוותא לפני שש שנים אומרת, כי אין מקום לזעם ולחרמות: "יצאנו למסע התיקון ואנחנו בעיצומו. ברגישות ובהבנות פירקנו מוקשים כדי שכולם ירגישו בנוח. ככה עושים תיקון. אני שמחה שהתיקון בצוותא נותן מקום לכולם, שהרי תכליתו היא לימוד והתחברות לארון הספרים היהודי, ומיגור המחלוקות והכעסים רבי השנים. אין לנו ארץ אחרת וגם אין לנו עם אחר".