לאחר ההתפטרות הפומבית: דרעי חוזר לש"ס

לאחר הספין התקשורתי, וההתפטרות הפומבית, הודיע דרעי כי הוא מקבל את דין התנועה, וחוזר לעמוד בראשות ש"ס

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/01/15 11:57 כא בטבת התשעה

לאחר ההתפטרות הפומבית: דרעי חוזר לש"ס
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שבוע וחצי לאחר ההתפטרות הפומבית בעקבות הסרטון בו נראה הרב עובדיה קורא לו שקרן, הודיע דרעי כי קיבל על עצמו את דין התנועה, והוא חוזר מהתפטרותו ויעמוד בראש ש"ס במערכת הבחירות הקרובות.

כזכור, לפני כשבוע וחצי פורסם סרטון בו נראה הרב עובדיה יוסף כשהוא מכנה את דרעי שקרן וטוען כי הוא לא אמין ועצמאי מדי. בעקבות הסרטון, טען דרעי כי הוא נשבר, והגיש את התפטרותו מתפקידו כיו"ר ש"ס, וכן מתפקידו כחבר כנסת. לטוענים כי הוא מבצע ספין תקשורתי, אמר דרעי כי הפעם הוא באמת מתפטר.

אתמול בערב, בנוסח שכפי הנראה תוכנן מראש, הודיע לו ראש מועצת החכמים של ש"ס, הרב שלום כהן, כי הוא לא מקבל את התפטרותו. "לאחר שקיבלתי בצער רב את מכתבך בישיבת מועצת חכמי התורה וגם אמרת לי את דעתך בעניין שליחותך בתנועה. בהיות והייתי מצוי בתוך ימי השבעה על אחותי ע"ה התעכבתי מלהשיב לך וגם שקלתי היטב בעניין ובפרט את עניין חילול כבוד התורה של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל ואני אומר לך, עלי קללתך בני".

"אין לך שום אחריות לזה וכל אחריות שהיא בעניין זה מוטלת על מועצת חכמי התורה בלבד, אל תירא ואל תחת, על האיש הירא ורך הלבב נאמר ילך וישוב לבית ואל ימס את לבב אחיו וב"ה ראינו שאתה מנהיג את התנועה ביד רמה וללא מורא", כתב הרב כהן.

היום (ב') מסר דרעי כי הוא 'מקבל' את דין התנועה וחוזר לעמוד בראש ש"ס. "אני מקבל בהכנעה ובהרכנת ראש את ציווי מועצת חכמי התורה בראשותו של נשיא המועצת מרן הרב שלום כהן שליט״א", כתב דרעי במכתב שפרסם. "כל חיי חונכתי וחינכתי לאור הציווי של 'ועשית ככל אשר יורוך', ולכן לאחר תקופה לא פשוטה שבה ערכתי חשבון נפש אישי ומשפחתי, ושקלתי את מכלול השיקולים החלטתי כי תנועת שס, תנועתו של מרן זצ״ל על מאות אלפי מצביעיה, חשובים יותר מכל שיקול שהוא.

"בראש מורם, גאווה ונחישות אמשיך להנהיג את התנועה כדי להמשיך את מפעליו הגדולים של מרן, ולהיות לפה לכל אותם אלו שהמדינה השאירה מאחור", הוסיף דרעי.