לאחר הביקורת: תושק תכנית 929 עם סינון רבנים

במקביל לתכנית 929 שספגה בשבועות האחרונים ביקורת מכל צידי המתרס בציונות הדתית, ישיקו חברי התכנית אתר בעל תכנים דומים, אך שיעלו לאחר סינון ובדיקת תוכן של רבנים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/12/14 18:12 ט בטבת התשעה

לאחר הביקורת: תושק תכנית 929 עם סינון רבנים
לוגו, צילום: לוגו

מאז עלתה תכנית 929 לאוויר, ספג הפרויקט ביקורת קשה מכל צידי המתרס בציונות הדתית, החל מהרב שלמה אבינר וכלה ברבנים בישיבת הר עציון כדוגמת הרב אמנון בזק. בין היתר מחו הרבנים על כך שהתכנית כוללת תכנים לא הולמים.

צילום מסך מתוך דף הפייסבוק של הפרויקט

בימים הקרובים מתכוונים אנשי הפרויקט להשיק פלטפורמה דומה שתהיה מכוונת לציבור דתי יותר, ותתקיים עם ליווי רבני שיסנן את התכנים שיועלו בו ויתאים אותם לרוח ההלכה. מדובר אומנם באתר שתוכנן מראש, ולא מגיב על המחאה באופן ישיר, אך יחד עם זאת אין ספק שיוצרי התכנית מנסים להוריד את גובה הלהבות מצד לא מעט גורמים בכך שהם מקימים תכנית 'תורנית' יותר.

ביום ראשון יעלה האתר בהנהגתם של אנשי מכללת הרצוג, ובהובלת הרב בני לאו, שייתכן שיישא את השם 'תתקכ"ט', שכל תכניה יעברו ביקורת תוכן של רבנים שיסננו תכנים בלתי מתאימים או כאלה שאינם מתאימים לילדים בשל שפתם הפרובוקטיבית.

הבוקר (ד') במאמר ב'כיפה' תקף הרב שלמה אבינר בחריפות את פרויקט 929 וכינה אותו 'תנ"ך בגובה ביוב'. "יש שם גיבוב של כפירה, ליצנות, פריצות, חוצפה כלפי ענקי עולם, תמונות מגעילות, וטומאה מכל סוג ומכל זן. כמובן, אין זה חדש שלומדים תנ"ך מתוך כפירה, אבל הכופרים דאז היו ידענים, וכאן הגענו לכפירה רדודה. כמובן אין זה מנחם במאומה, אך אנו תמהים כיצד אנשים חכמים ונבונים, רצינים וישרים, נפתים אחרי הבלים כאלה".

"יש שם גם דברים כשרים, אבל גם זו אינה נחמה, אין החלק הכשר שבמרק מחפה על הטרף שבו, משל לפסוק "וזבובי מות יבאיש יביע שמן רוקח" (קהלת י א), זבוב אחד מגעיל דיו להמאיס בקבוק שלם של שמן טהור ואיכותי”, כתב הרב אבינר.

הרב בני לאו: "מדובר במיזם משלים ל-929, שמיועד לאנשים מהציבור הדתי לאומי והתורני שמעוניינים לצפות בתכנים שעוברים סינון על ידי רבנים. נמשיך להפעיל כמובן גם את פרויקט 929 לציבור הרחב, כשכל עוד התכנים שעולים הינם בגבולות הסביר הם יועלו".