לאה גולדין על השר ליברמן: "אין לו מנדט מוסרי לשלוח חיילים לקרב"

אמש פורסם ששר הביטחון אמר בשיחות סגורות כי גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול לא יוחזרו במסגרת עסקה עם חמאס. אמו של הדר גולדין ז"ל תוקפת: "זה סכין בלב. מעולם לא היה שר ביטחון שפגע כך במשפחות שכולות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/08/16 10:57 כו באב התשעו

לאה גולדין על השר ליברמן: "אין לו מנדט מוסרי לשלוח חיילים לקרב"
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

האם מדינת ישראל ויתרה על האפשרות להחזיר את גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד?

אמש פרסם ערוץ 10 כי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בשיחות סגורות שגופותיהם של החיילים, שנחטפו במבצע 'צוק איתן', לא יוחזרו במסגרת עסקה עם ארגון החמאס. ליברמן הכחיש בהמשך את הדברים, אך אמו של הדר, לאה גולדין, תוקפת היום את ליברמן ואת ממשלת ישראל על הדברים ועל הסחבת במציאת פתרון להחזרת הגופות.

גולדין התראיינה אצל קלמן ליבסקינד בתוכניתו, 'עצם העניין' בגלי ישראל, ואמרה: "הדברים האלה פגעו מאוד. מעולם לא היה שר ביטחון שפגע כך במשפחות שכולות. זה סכין בלב." לטענתה שר הביטחון איבד את התוקף המוסרי לשלוח חיילים לקרב, "עצם המשפט שמתחיל 'לא יוחזרו הגופות' אפילו בלי כל המשך זה פשוט לא מוסרי ולא לגיטימי. שר ביטחון שאומר משפט כזה אין לו שום מנדט מוסרי לשלוח חיילים לשדה הקרב."

גולדין גם אמרה כי העמדה לפיה לא מבצעים עסקאות עם החמאס לא מתיישבת עם המציאות. "כבר 30 שנה שמדיניות ישראל היא שהטרוריסטים חוטפים ומדינת ישראל משלמת במחבלים." לטענתה גם כשלא מחזירים מחבלים, מתבצעות עסקאות עם החמאס גם אם הן לא רשמיות, "מאפשרים משכורות למחבלים, מאפשרים למשאיות להיכנס לעזה, נותנים תנאים דה לוקס לאסירים שמקבלים ביקור משפחות." לדבריה המצב הוא אבסורד מכיוון ש- "שנתיים ויום מהמלחמה ועדיין לא התחיל משא ומתן. ממשלת ישראל לא משתמשת בעסקאות שהיא ממילא עושה כדי להחזיר את החיילים. צריך לקשור את כל העסקאות האלה להחזרת החיילים."

(צילום: באדיבות המשפחה)

גם יו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג העביר ביקורת על הפרסום ועל שר הביטחון ואמר הבוקר בכנס לשכת עורכי הדין בת"א: "שוחחתי עם שמחה גולדין ואני מחזק את המשפחות מעבר לכל ויכוח פוליטי. המשפחות דורשות את המינימום הנדרש - סולידריות.

הרצוג הוסיף ואמר כי "אנחנו מתמודדים עם אויב אכזר. אני מציע לשר הביטחון להפסיק לדבר, בין בחדרי חדרים ובין בפומבי. החזרת הבנים הביתה זה ציווי מאז הקמת המדינה. צריך להפסיק למכור אשליות, לדעת להתבונן במציאות ולהפסיק להכאיב למשפחות".