כתובות נאצה רוססו על ביתה של חברת הנהלת ארגון "נשות הכותל"

על קירות ביתה של פגי סידור רוססו כתובות גרפיטי בהן נכתב "נשות הכותל נבלות" ו"ירושלים קדושה". ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "זו אלימות לכל דבר, הדרך ליישוב מחלוקות אינה באלימות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/05/13 11:32 יא בסיון התשעג

כתובות נאצה רוססו על ביתה של חברת הנהלת ארגון "נשות הכותל"
פגי סידור, צילום: פגי סידור

כתובות נאצה רוססו הבוקר (ב‘) בפתח ביתה של חברת הנהלת ארגון ”נשות הכותל“, פגי סידור, שדיווחה על התקרית בעמוד הפייסבוק שלה. במקום רוססו כתובות גרפיטי בהן נכתב: ”נשות הכותל נבלות“, ”ירושלים קדושה“, ”תג תורה“ ועוד. המשטרה פתחה בחקירה בעקבות האירוע.

בראיון לגלי צה“ל סיפרה סידור כי הכתובות התגלו על ידי שכנתה שהתקשרה למשטרה. "אני לא חושבת שכל השכנים בכלל יודעים על הפעילות שלי. הדלת שלי היא היחדה שרוססה. אי אפשר לעבור על זה לסדר היום“, אמרה סידור.

לדבריה, ”הכי קל יהיה להאשים את כל החברה החרדית, אבל אני חושבת שהכתובת צריכה להוביל לראשי הציבור החרדי. חלק גדול מהם לא מרגיש בנוח עם ההתנהלות של חלק מהציבור שלהם, אבל הם צריכים להפסיק לומר זאת ולקחת את המצב בידיים".

כתובות הגרפיטי נגד "נשות הכותל", היום (צילום: פגי סידור)

היא הוסיפה שהתנגדותם של ראשי החרדים לארגון לו היא משתייכת לא צריכה למנוע מהם לפעול נגד האלימות. "ההתנגדות שלהם לנשות הכותל לא קשורה. שיכניסו את הצעירים שלהם בחזרה לישיבות וירגיעו אותם. אנחנו מייצגות קהל גדול ולגיטימי, וצריך להתייחס אלינו. אנחנו מבקשות להתפלל, לא לעורר פרובוקציה, לא להפריע ולא לשנות סדרי בראשית“, הוסיפה.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, גינה את ריסוס הכתובות ואמר כי מדובר באלימות לכל דבר ”ויש לטפל בה בכל חומרת הדין. הדרך ליישוב מחלוקות בעיר אינה באלימות, אלא בשיח והידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן שייתנו מענה לצרכי כל הצדדים".

גם רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, גינה את התקרית ואמר כי מדובר ב“נעשה נפשע“. לדבריו, ”לא זו דרכה של תורה, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. הזהרתי מפני התלקחות ושנאת חינם, אני מתפלל ומקווה שנצליח לעצור את ההידרדרות וימצה פיתרון שהכותל יוותר כאדמת קודש המאחדת ומלכדת ולא אדמת מריבה. אמשיך לפעול ברוח זו, ואני קורא לכל הקבוצות הקנאיות להסיר את ידיהם מהמקום הקדוש הזה“.