כתב היד מוכיח: הרב מזוז מקל בגיור

לאחר הודעת ההבהרה של הרב מאיר מזוז בעקבות הפרסומים על הקלותיו בגיור כי הכל שקר וכזב, נחשפים ההקלות של פטרונה הרוחני של מפלגת יחד בכתב ידו ומוכיח: הרב מזוז מקל בגיור ומדגיש כי אין צורך בקבלת כל המצוות במלואן

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/03/15 13:55 יז באדר התשעה

כתב היד מוכיח: הרב מזוז מקל בגיור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר חשיפת אתר כיפה כי הרב מזוז מקל בגיורים וההכחשה שהוציא הרב מאיר מזוז כי הפרסום הוא "שקר וכזב" מתפרסם כאן לראשונה מכתבו של הרב מזוז בכתב ידו כי לדעתו אין צורך בקבלת המצוות במלואה.

כזכור במפלגת 'יחד' נזעקו לאחר הפרסום הקודם בדבר הקלותיו של הרב מזוז בגיור בשל התגובות הזועמות שפרסום זה יצר בקרב החוגים החרדלי"ם וחסידות חב"ד שתמכו בישי והודיעו כי פסיקות מקלות אלו מסירות את תמיכתם במפלגה.

בהודעת הבהרה שהוציא הרב מזוז נכתב "כן מה שאומרים בשמי שאני מקל בענייני גיור - הכל שקר וכזב. גיור בר תוקף הוא אך ורק בקבלת כל המצוות בכנות כדי לקיימן. ומעולם לא גיירתי לא איש ולא אישה".

אלא שמכתב בכתב ידו של הרב מזוז מוכיח כי הפרסום בכיפה היה נכון והרב מאזוז פוסק שאין צורך בקבלת כל המצוות במלואן והוא אף מדגיש את המילים ב'אופן כללי'.

במכתב שכתב הרב מזוז נכתב "בעוה"ר שרוב העם מסורתיים למחצה ולשליש ולרביע, מאורך הגלות והצרות אשר עברו על ראשנו, ומ"מ כיון שמל וטבל וקיבל עליו הגר עול מצוות באופן כללי, דיו בכך", קובע הרב מזוז ואף מדגיש בעטו את המילים "באופן כללי" בניגוד להודעת ההבהרה בה כתב "קבלת כל המצוות".

בהמשך כותב הרב כי "רק אם אמר 'אני מקבל כל התורה חוץ מדקדוק אחד' אין מקבלין אותו, אבל אם לא אמר כן ונראה שהוא אוהב ומתאמץ להתגייר, דברים שבלב אינם דברים ומקבלין אותו". בנוסף הרב מזוז אף מדגיש ומחזק את דבריו של הרב חיים אמסלם מפיהם של רבנים קודמים כי "אין הודעת המצוות מעכבת בדיעבד".

ההכחשה:

(צילום: צילום מסך)

כתב היד המקל

(צילום: צילום מסך)



בדיקת אתר כיפה אף מגלה כי בנושא חב"ד ההבהרה שהוציא הרב מאזוז אינה מדוייקת בלשון המעטה. בהודעתו כותב הרב מאזוז כי "התנגדתי רק לאנשים בודדים שכתבו יחי אדוננו מורנו ובוראנו רח"ל הנקראים אלוקיים שזה גובל בשגעון ממש.

אולם כזכור בהקלטה שפורסמה לראשונה באתר כיפה תקף הרב מזוז את כל העקרונות של חסידות חב"ד ויצא נגד אדמורי חב"ד בראשם מייסד החסידות האדמו"ר הזקן (בעל התניא) "כותבים בשנת תקס"ב, הורה אדמו"ר הזקן לבטל סעודה שלישית, בשנת תשס"ב, יורה אדמו"ר אחר לבטל סעודה רביעית, ובשנה פלונית החלטנו כאילו הקב"ה מתלבש כביכול בגוף של בן אדם, זה רשעות, הם לומדים הרמב"ם. אם הרמב"ם היה היום שומע, את המטורפים האלה, את המשוגעים האלה, היה שורף אותם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן