כתב אישום נגד חלק מהרוקדים בחתונה, והזמר סיני תור

הבוקר הוגש כתב אישום נגד 13 ממשתתפי החתונה המכונה 'חתונת השנאה'. ע"פ כתב האישום, הם מואשמים בהסתה וגילוי אהדה למעשי אלימות וטרור. אחד הנאשמים הוא זמר החתונה, סיני תור

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/10/16 12:28 כד בתשרי התשעז

כתב אישום נגד חלק מהרוקדים בחתונה, והזמר סיני תור
יחצ, צילום: יחצ

פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לבית משפט השלום בעיר כתבי אישום נגד 13 נאשמים, ביניהם 5 קטינים, בגין הסתה לאלימות או לטרור ועבירות נוספות בחתונה שזכתה לכינוי, 'חתונת השנאה'. אחד הנאשמים הוא הזמר, סיני תור, ששר בחתונה.

בדצמבר 2015 התקיימה, באולם בירושלים, חתונתו של אחד הנאשמים, יקיר אשבל מיד בנימין. על פי כתב האישום, אשבל היה מזמין האירוע באולם וכן בעל שליטה בנעשה באירוע בו נכחו כ 500 איש. ע"פ כתבי האישום, הודפסו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, שחלקם נרצחו כמה חודשים בכפר דומא, וחוברו לשלטים שהונפו בחתונה. עוד נכתב בכתב האישום כי במהלך החתונה שר זמר החתונה, סיני תור, את השיר "יבנה המקדש" והוסיף לשיר את המילים: "ישרף, ישרף המסגד" וכן: "יתפוצץ, יתפוצץ המסגד". כמו כן, במהלך השמעת השיר, רקד אחד הנאשמים כשעל חולצתו רשום: "אין ערבים אין פיגועים" והניף בידו חולצה צהובה ועליה סמל תנועת "כך".

עוד עולה מכתב האישום, כי במהלך החתונה החל סיני תור לשיר את השיר "זכרני נא", כשבמהלכו, החלו הנאשמים לרקוד תוך שהם מניפים את ידיהם באוויר, וחלקם אף מניפים את תמונות משפחת דוואבשה, נשקים צבאיים, אקדחים, בקבוקי זכוכית שדימו בקבוקי תבערה וסכינים. אחדים מהרוקדים רקדו כשהם רעולי פנים ורוקדים נוספים, דקרו פעם אחר פעם תמונות משפחת דואבשה באמצעות סכינים ואף הציתו וקרעו את התמונות. ע"פ הפרקליטות, כל הפעולות הללו נעשו בזמן שסיני תור מעודד ומלהיב אותם בשיריו, ומעת לעת מחליף את מילות השיר "פלישתים" ב"פלסטין" בשיר "זוכרני נא" ובשיר "הכפירים שואגים" הוסיף את המילים "ריבונו של עולם אנחנו עוד רעבים", על מנת לשלהב את הרוקדים ולתמוך במעשיהם.

על פי כתב האישום, במעשיהם פרסמו הנאשמים בצוותא חדא קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה או הזדהות עימו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות וטרור. כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נוכח אופי העבירות המיוחסות לנאשמים.

(צילום: צילום מסך, ערוץ 10)

בתוך כך, לפני זמן קצר התקשרו מפרקליטות ירושלים לחשודים שהשתתפו בחתונתו של יקיר אשבל ועדכנו אותם כי הפרקליטות מגישה כתב אישום נגדם. עו"ד איתמר בן גביר המייצג את אחד הנאשמים אומר כי: "מדובר בצעד פופוליסטי של הפרקליטות שבד"כ שולחת כתבי אישום בדואר לנאשמים משוחררים, אך הפעם נדמה שהרצון להוציא הודעה לתקשורת גובר על זכויות הנאשמים שראוי היה שיעיינו בכתב האישום ולא יקבלו הודעה טלפונית" . כתב האישום יכלול בתוכו אישומים בגין ניפוף בנשק ועו"ד בן גביר ממשיך ותוקף ואומר כי; "מן הראוי שבפרקליטות יגישו קודם כתבי אישום נגד משתתפי חתונות באום אל פחם ורהט שלא רק שמנופפים בנשק אלא אף יורים באוויר.- בפרקליטות גיבורים על יהודים ותחושה קשה של גזענות ואכיפה בררנית ממשיכה להיות באוויר".

בסביבתו של הזמר סיני תור, סירבו להגיב לכתב האישום.