כתב אישום בפרשת הפריצה לחטמ"ר אפרים: "הפעילים אספו מודיעין על צה"ל"

זעם בימין בעקבות כתב האישום החמור שהוגש נגד חמישה פעילי ימין בגין מעורבות בפריצה לחטמ"ר אפרים. בעמותת "חננו" טוענים: "ישראל הפכה למשטרת מחשבות"

חדשות כיפה אורי פולק 08/01/12 11:44 יג בטבת התשעב

כתב אישום בפרשת הפריצה לחטמ"ר אפרים: "הפעילים אספו מודיעין על צה"ל"
zeevveez-cc-by, צילום: zeevveez-cc-by

כתבי אישום הוגשו הבוקר (א') נגד חמישה פעילי ימין שהורחקו בצווים מנהליים משטחי יהודה ושומרון, זאת באשמה כי הם היו מעורבים בהתפרעות האלימה בחטמ"ר אפרים ובפעולות שונות לסיכול פינוי יישובים ביהודה ושומרון. הפעילים הם: עקיבא פנחס הכהן, אלעד מאיר, אפרים חייקין, מאיר אטינגר ודוד אליהו.

על פי כתב האישום שהגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים, נאשמים החמישה באחריות ישירה לפריצה לבסיס בשומרון ותקיפתו באבן של סמח"ט אפרים, סא"ל צור הרפז. העבירות המיוחסות להם הן - איסוף מידע בעל ערך צבאי על כך שעקבו אחר תנועות צה"ל בשטחים, קשירת קשר להתפרעות, כניסה לשטח צבאי והכשלת עובד ציבור.

"הנאשמים קיבלו דיווחים מאנשים שונים שחלקם שמשו 'תצפיתנים', 'עוקבים' ו'סיירים'. חלק מהדיווחים התבסס על מידע שנמסר על-ידי חיילים בשירות פעיל, לעיתים מתוך בסיסי צבא", נטען בכתב האישום, בו נטען כי הנאשמים אספו "מידע על פריסת כוחות צבא, החלפת סדרי כוחות בתעסוקה מבצעית, התנהלות מבצעית של הכוחות בשטח וכן מספרי יחידות וגדודים הפרוסים במרחב. כמו כן, כללו הדיווחים מידע על פינוי צפוי של מאחזים".

הפרקליטות טוענת כי פעילי הימין אספו מודיעין באמצעות מסרונים סלולריים ושיחות בין פעילים. בדירה בירושלים, שנסרקה על ידי המשטרה, נטען כי נמצאו "11 עזרים מודיעיניים בדמות תצלומי אוויר שסיווגם סודי, הכוללים קודים ומיפוי גיאוגרפי של אזורים שונים במרחב אוגדת איו"ש, כולל מאחזים המיועדים לפינוי על פי תוכנית מבצעית של פיקוד המרכז ומיקומם של בסיסי צבא".

חמשת הנאשמים חשודים באיסוף מידע בעל ערך צבאי ולטענת הפרקליטות, בשל מעשי הנאשמים בליל הפריצה לחטמ"ר אפרים, "הוזרמו לאזור כוחות צבא גדולים שהיו מיועדים למשימת הפינוי ולמשימות מבצעיות אחרות, על מנת לטפל באירועים האלימים. לנוכח האמור, סוכל פינוי מצפה יצהר אשר היה מתוכנן לאותו לילה".

בתגובה לכתב האישום טענו בעמותת "חננו", המייצגת את הנאשמים, כי "ישראל הפכה למשטרת מחשבות, היום זה הם ומחר דפני ליף וסתיו שפיר, כל חטאם של הצעירים הוא ארגון הפגנות ומחאות נגד פינוי מאחזים וגם הפרקליטות מודה שהנאשמים הם לא אלה שתקפו את מפקד החטיבה. הם ארגנו הפגנה וזו זכותם. כתב אישום הוא עוד שלב במאבק של הפרקליטות במי שפועל למען עם ארץ ישראל".

ח"כ מיכאל בן ארי ביקר אף הוא בחריפות את כתב האישום וטען כי "כתב אישום על ארגון הפגנות מתאים לסוריה וצפון קוריאה". בן ארי האשים את הפרקליטות ב"רמיסת חופש הביטוי וזכות המחאה".