כתבי אישום יוגשו היום נגד החשודים בהצתה בכפר דומא

אחרי חודש של חקירה בידי השב"כ והמשטרה, יוגשו היום כתבי אישום נגד חלק מהעצורים החשודים בפרשת דומא.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/01/16 09:12 כב בטבת התשעו

כתבי אישום יוגשו היום נגד החשודים בהצתה בכפר דומא
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

לאחר חודש אינטנסיבי של של חקירות יוגשו הבוקר (א') לבית משפט המחוזי מרכז שבלוד כתבי אישום נגד שני בני אדם, ובהם קטין, בגין מעורבות בפיגוע בכפר דומא, שבו נשרפו בני משפחת דוואבשה.

על פי הצהרת התובע שהוגשה בשבוע שעבר, העצור המרכזי הוא בגיר שיואשם בשלוש עבירות רצח, ואילו כתב האישום נגד הקטין יכלול ככל הנראה עבירת סיוע להצתה אך לא מעורבות בפועל במעשה. הבגיר צפוי להיות מואשם על פי סעיף מקל יותר, אך ייתכן שאם יורשע הפרקליטות תדרוש שלושה מאסרי עולם כפי שנדרש בחוק. כתב האישום נגד הקטין צפוי לכלול גם מעורבות בכמה אירועי "תג מחיר" שאירעו בשנים האחרונות.

במקביל, יוגשו כתבי אישום גם נגד שני עצורים נוספים בפרשה, אולם הם יואשמו בגין מעורבות בפעולות "תג מחיר" ולא בגין מעורבות בפיגוע הטרור היהודי.

השניים, אחד מהם קטין, יואשמו באירועים הכוללים הצתות, ריסוס כתובות גרפיטי וניקוב צמיגים. בנוסף לכך, על פי ההערכות, יוגש כתב אישום גם נגד אחד החשודים ששוחרר בשבוע שעבר לאחר שהוגשה נגדו הצהרת תובע בגין תקיפת רועה צאן פלסטיני לפני כשנה וחצי.

הגשת כתבי האישום לא תביא את החקירה של ההצתה לסיומה מכיוון שככל הידוע, ישנם עוד כמה מעורבים במעשה וייתכן שייקח עוד זמן לא קצר עד שימצאו כל הנאשמים בהצתה.