כשתמר פוגל פגשה את יונתן פולארד

מי ששכלה את בני משפחתה בפיגוע הרצחני באיתמר, הגיעה לביקור ניחומים אצל המרגל הישראלי יונתן פולארד, ששכל השבוע את אביו. הרב בן-ישי: "שום דבר מאהבתו לעם ישראל לא דהה"

חדשות כיפה אורי פולק 27/06/11 10:33 כה בסיון התשעא

כשתמר פוגל פגשה את יונתן פולארד
גבי ניומן, מועצה האזורית שומרון, צילום: גבי ניומן, מועצה האזורית שומרון

תמר פוגל וסבה, הרב יהודה בן-ישי, ביקרו בימים האחרונים אצל המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב, יונתן פולארד, לביקור ניחומים לאחר מות אביו, מוריס, בשבת האחרונה. הביקור אושר על ידי הסכמתו של הממשל האמריקאי, שהתיר למבקרים להגיע ולנחם את פולארד.

תמר, כזכור, שכלה את משפחתה בפיגוע ביישוב איתמר. כיוון שכך, הביקור היה מרגש במיוחד עבור שניהם. סבה של תמר, הרב יהודה בן-ישי, סיפר הבוקר (ב') לגלי צה"ל כי "בזמן שישבנו שבעה באבלות על ילדינו, פולארד ביקש להעביר לנו את תנחומיו באמצעות אשתו. הרגשנו שאם היה יכול הוא היה מגיע אלינו, ולכן החלטנו להשיב לו ביקור. בסוף יצא שהגענו לנחמו על אביו שנפטר".

הרב בן-ישי סיפר כי פולארד איתן ברוחו, חרף התנאים הקשים בהם הוא מוחזק זה 25 שנה. "פולארד חזק ואיתן ברוחו. למרות שהוא יושב למעלה מ-20 שנים בכלא בתנאים לא נוחים בלשון המעטה, הוא מקפיד לשמור על כשרות, דבר שמגביל מאוד את התזונה שלו וגורם לו לבעיות בריאותיות", אמר הרב בן-ישי, שציין כי "הבנו שבריאותו לא טובה במצטבר, ושהתנאים בהם הוא נמצא לא קלים. למרות זאת, מדובר באדם שהשתדל לחזק אותנו על מה שקרה לנו".

במהלך הפגישה, שאלה תמר את פולארד כיצד יש לו את הכח, למרות הסבל הגדול, להזדהות באופן כל כך משמעותי עם העם והמדינה. "הוא הסביר לה שזו בעצם אהבה שאינה תלויה בדבר. הוא סובל כבר שנים בגלל מה שעשה למען המדינה, אך שום דבר מאהבתו לעם ישראל ולארץ ישראל לא דהה", סיפר הרב בן-ישי.

הוא הוסיף וציין כי פולארד מודע למאמצים הישראלים לשחרורו והוא מתעדכן ללא הרף באקטואליה. "פולארד יודע על מה שנעשה, וגם לא נעשה, לטובתו. הוא היה מעודכן גם לגבי המצב שלנו, משפחת פוגל, וכך הצלחנו להזדהות זה עם זה", ציין הרב בן-ישי.

כזכור, חרף הלחץ הציבורי והפניות הרשמיות שהועברו על ידי ממשלת ישראל, סירב הממשל האמריקאי להתיר לפולארד להגיע ללווית אביו. הלוויה נערכה אפוא בלעדיו, לצד ביקורת קשה וכואבת מצד המשפחה, שמחאה על ההתנהלות האמריקאית.