כשראש הממשלה החליט ללמוד תנ"ך

נתניהו החליט לחדש את המסורת שנוסדה בידי דוד בן-גוריון ולקיים חוג תנ"ך בביתו, אחת לתקופה. "התנ"ך צריך להיות נחלת העם כולו, הוא מאחד אותנו"

חדשות כיפה אורי פולק 24/05/12 09:19 ג בסיון התשעב

כשראש הממשלה החליט ללמוד תנ"ך
עמוס בן גרשום, לע"מ, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך אמש (ד') את חוג התנ"ך שיתקיים בביתו, על שמו של חמיו שמואל בן ארצי ז"ל, שנפטר לפני כחצי שנה והיה מורה לתנ"ך וחוקר תנ"ך.

חוג התנ"ך מחדש מסורת שנוסדה על ידי ראש הממשלה הראשון של ישראל דוד בן-גוריון ז"ל ונמשכה על ידי ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל. בפתח השיעור הראשון של החוג, בו השתתפה גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, אמר נתניהו כי "בן-גוריון ובגין האמינו שהתנ"ך צריך להיות נחלת העם כולו - חילונים ודתיים, צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, כל העם".

לדבריו, "התנ"ך הוא מסד הקיום שלנו, התנ"ך מאחד את עם ישראל, איחד אותו במהלך הדורות והוא גם משמש לנו בעצם לא רק את המסד אלא גם את המפה והמצפן. התנ"ך תמיד רלוונטי, בין אם לבעיות ואתגרי היום או לבעיות ואתגרי התקופה, הוא נוסך המון כוח, זהו מעיין חיים של עמנו.

"אני חושב שחשוב שנרחיב את לימוד התנ"ך ואהבת התנ"ך בקרב כל חלקי העם. זוהי גם המטרה של החוג הזה. אני בטוח שבאמצעות החוקרים והמלומדים והרבנים והגברים והנשים שנמצאים כאן שבקיאים בתנ"ך ואוהבים את התנ"ך, אני בטוח שאנחנו נעשיר את הידע המשותף שלנו", הוסיף נתניהו.