כשעמידרור קרא את "זכור"

שולטים בכיפה: משלחת ראש הממשלה לארה"ב לא שכחה למחות את זכר עמלק, לומר דברי תורה ולהתפלל לשלום המדינה

חדשות כיפה אורי פולק 08/03/12 12:54 יד באדר התשעב

כשעמידרור קרא את "זכור"
Ira Abramov-cc-by-sa, צילום: Ira Abramov-cc-by-sa

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם השבוע את ביקורו בארה"ב, אליו יצא על מנת להיפגש עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לפגישה מדינית חשובה שנסבה סביב עניין הגרעין האיראני. שבת זכור זכתה לכבוד המגיע לה מצד חברי המשלחת המדינית, המורכבת בחלקה מחובשי כיפות סרוגות ושומרי מסורת.

את השבת עשתה המשלחת בקנדה, שם התקיימה קבלת שבת וארוחה חגיגית יחד עם אנשי חב"ד וראשי הקהילה. בבוקר התקיימה תפילת שחרית בהשתתפות כ-150 סטודנטים וראשי הקהילה. מארק רגב, יועצו של נתניהו לתקשורת זרה, עלה לתורה לציון שבת בר המצווה שלו ואף זכה לרגל המאורע לסוכריות מהקהל.

גיל שפר, ראש סגל החדש של ראש הממשלה ששימש כגבאי בתפילות, כיבד את האלוף במיל' יעקב עמידרור, ראש המל"ל, בקריאת פרשת "זכור". רון דרמר, יועצו המדיני הסרוג של ראש הממשלה, נשא אף הוא דבר תורה במהלך התפילה, שכללה בין היתר גם את התפילה לשלום המדינה - שנשמעה אקטואלית מתמיד לקראת הפגישה המכרעת עם נשיא ארה"ב.

שיאו של הביקור נרשם בכנס איפא"ק שנערך השבוע בוושינגטון. בכנס השתתפו מעל 13,000 איש ואת הכיפה הסרוגה ייצגו ראש הסגל גיל שפר, היועץ המדיני רון דרומר, ראש המעוצה לביטחון לאומי יעקב עמידרור, אלי גרונר הציר הכלכלי לארה"ב, רועי וולף יועצו הבכיר של הציר הכלכלי ועיתונאים דתיים שהצטרפו לסיקור הביקור.