כשהרב והתלמיד נפגשו ´בשבעה' אחרי 40 שנה

רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן הגיע היום לחזק ולנחם את משפחת אריאל מקרית ארבע ואת משפחת מרק מעתניאל לה אמר: "ארץ ישראל נקנית ביסורים וזה היסורים שאתם עוברים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/16 13:20 כט בסיון התשעו

כשהרב והתלמיד נפגשו ´בשבעה' אחרי 40 שנה
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן הגיע היום לניחום אבלים בעתניאל וקריית ארבע לנחם את ילדיו של מיכי מרק ז"ל ומשפחתה של הלל אריאל ז"ל.

בקריית ארבע אצל משפחתה של החל אריאל ז"ל נרשם רגע מרגש כאשר בכניסת הרב לחדר, הרב זיהה כי האבא עמיחי אריאל היה תלמידו לפני 40 שנה במחזור הראשון בישיבת קריית שמונה והרב והתלמיד התחבקו ארוכות בעצב של ניחום, ובשמחה של רב ותלמיד שלא ראו אחד את השני הרבה שנים.

הרב אמר לו עם קול שבור שהוא הגיע כשליח של עם ישראל אבל עכשיו הוא גם מגיע לניחום פרטי ולא רק לניחום בשם הכלל. הרב שטרן חיזק את המשפחה על עיסוקם באדמת ארץ ישראל ובייצור יין והם קבעו להיפגש להמשכת הקשר.

(צילום: באדיבות המצלם)

בניחום האבלים בבית משפחת בעתניאל דיבר הרב על הצורך באחדות ועד כמה היא חשובה:

"בשביל שלושה דברים שעם ישראל רוצה צריך אחדות. הראשון, תורה. וזה קורה כשיש אחדות, כמו שנאמר במתן תורה ויחן שם כנגד ההר ורש"י על אתר אומר שאיש אחד בלב אחד שלא היה מחלוקת אפע"פ שבשאר החניות היה מחלוקת. השני ארץ ישראל. לומדים מכך שכאשר לא נהגו כבוד זה בזה לכן נהיה חורבן כאשר קודם לכן דיברו על שנאת חינם ולכן ניטלה ממנו ארץ ישראל. השלישי, בית המקדש. ראיתי כאן מקודם את יהודה גליק, גם אני בעד בית המקדש אבל צריך בשביל זה קודם אחדות בעם ואחדות בין הרבנים".

הרב הוסיף, "ארץ ישראל נקנית ביסורים וכשאין אחדות זה היסורים שאתם עוברים, צריך בית המקדש אבל כדי להגיע לשם צריך אחדות".

הרב שיבח גם את רב היישוב וראש הישיבה בעתניאל ואמר "יש כאן יהודי מגדולי הדור, הרב רא"ם הכהן תתחזקו איתו.."

הילדים סיפרו שכל הזמן אבא שלהם רצה לאחד כוחות בעם ישראל ואמרו על דברי הרב שכשיש פירוד יש מקום לעמלק להיכנס. הרב השיב להם: "זכיתם לאבא יקר וחשוב, זכרונו יהיה לטוב" וסיים "תמשיכו בדרכו של אבא".

(צילום: באדיבות המצלם)