"כשאומרים פינוי מוסק אתה פוחד. זה לא יכול להיות טוב אם מעלים את הבן שלך על מסוק מעזה"

הרב חיים רטיג מספר על בנו שנפצע בעזה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/07/14 14:15 כט בתמוז התשעד

"כשאומרים פינוי מוסק אתה פוחד. זה לא יכול להיות טוב אם מעלים את הבן שלך על מסוק מעזה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אשתי התקשרה אלי בהפסקת צהריים נסערת ובבכי אמרה שהבן שלנו נפצע. שהכל בסדר אבל מטיסים אותו לסורוקה. ברגעים הראשונים לא ידעתי מה לחשוב, אחר כך התעשתי, ארגנתי את עצמי נפשית ופיזית ויצאתי".

שלושה שבועות לאחר תחילת מבצע צוק איתן עדיין ממשיכים לזרום פצועים מהשטח אל בתי החולים ברחבי הארץ, וביום שלישי האחרון נכנס לרשימה גם בנו של הרב חיים רטיג, ראש ישיבת רעננה ויו"ר זהות- איגוד המרכזים להעמקת הזהות היהודית, כשנפצע בכתפו בלחימה בדרום הרצועה. בראיון ל'כיפה' מספר הרב רטיג על ההתמודדות עם הפציעה.

"בדרך לסורוקה התקשר אלי בני ואמר שאין צורך לבוא, שזו רק שריטה, ושבסוף שולחים אותו לבית החולים עין כרם. כשאומרים לך פינוי מוסק אתה פוחד. זה לא יכול להיות טוב אם מעלים את הבן שלך על מסוק מעזה. בדיעבד התברר לי שהוא בסך הכל תפס טרמפ. הוא נפצע מכדורית בכתף. קרה לו נס גדול כי יש לא מעט כלי דם בכתף אבל הוא בסדר. עכשיו הוא בבית, וכנראה יהיה תקופה ארוכה".

הרב רטיג מספר בחיוך שבנו הפך להיות נציג ההסברה הישראלית בבית החולים. “הוא הפך להיות המסביר הלאומי, וסיפק תיאורים והסברים על המצב ועל המשמעות של המלחמה בעזה, כמובן בלי לפרסם פרטים שאסור לפרסם. זה התיש אותו אבל הוא מרגיש שהשפיע גם ברמה התקשורתית לצד הרמה הפרקטית בשטח".

לשאלה האם צריך להמשיך בלחימה על אף הפצועים וההרוגים, עונה הרב רטיג בכן מוחלט. “למרות שאנחנו משלמים מחירים צריך ללכת קדימה ולסיים את הסאגה הזו. צריך להגיע להכרעה. אנחנו לא יכולים להצטייר כחלשים או ההססנים", הוא אומר.

(צילום: הרב חיים רטיג)

"יש לי חתן שנמצא כעת בעזה. אנחנו משפחה לוחמת למרות שלא גייסו עדיין את כולם כולל אותי. אנחנו כועסים קצת על זה שלא גייסו אותנו אבל הניסיונות להתגייס לא צלחו", הוא מוסיף.

בדבריו מתח ביקורת על הציוד המתקדם שחסר לחלק מהיחידות הלוחמות בשטח. "אני חושב שהגיע הזמן שהצבא יצטייד בציוד מתקדם. למשל, את המערכת 'מעיל רוח' יש רק לחטיבת הטנקים 401 כיום ולנגמ"שים אין. אם היה לנגמ"שים ולטנקים האחרים 'מעיל רוח' זה היה מציל חיים. כנ"ל גם כוונות לנשקים וציוד דומה. אם אין כסף מבחינתי שיתרמו כסף למערכות הללו במקום תחתונים וגרביים. חייבים להציל חיים. אנחנו דואגים למשכורות ולאוכל אבל 'מעיל רוח' למשל חשוב אפילו יותר".

הרב רטיג הוסיף וסיפר בקצרה על המצב כיום בישיבת רעננה על רקע המבצע בעזה. “הישיבה מדולדלת. יש תלמידים שהתגייסו וגם בישיבה המצב הזה מורגש. התלמידים שלא התגייסו נותנים ללוחמים חזית רוחנית".