כרסום בסמכויות הכשרות של הרבנות הראשית

מנהל מחלקת הדת של בית החולים תל השומר החל לתת תעודות כשרות לעסקים שבתחומי ביה"ח תל השומר, תוך פגיעה בסמכויות רב העיר ועבירה על החוק. בעקבות התערבותו של בכיר במשרד לשירותי דת העניין נפתר

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/12/16 07:34 כא בכסלו התשעז

כרסום בסמכויות הכשרות של הרבנות הראשית
SpecialKRB-cc-by-nd, צילום: SpecialKRB-cc-by-nd

במהלך השנים האחרונות נעשו מספר ניסיונות להקמת אלטרנטיבות כשרותיות למערך הכשרות המסורתי של הרבנות הראשית. סיפור הכשרות בחלק מעסקי המזון שבבית החולים תל השומר, מלמד יותר מכל על הכרסום המתמיד בסמכויות הרבנות בכל מה שנוגע למתן הכשרויות.

עמיחי פילבר הוא מנהל תחום אסדרה במערך הכשרות של המשרד לשרותי דת. לפני מספר שבועות הוא ערך ביקור שגרתי במועצה הדתית ברמת גן. במהלך הביקור, מנהל מחלקת הכשרות של המועצה, שיקף לפילבר תמונת מצב לגבי הכשרות בתחומי בית חולים תל השומר.

לדברי אותו מנהל, אומר פילבר, "עם הרחבת הפעילות העסקית בתחומי בית חולים תל השומר החל הרב ישראל סלומון מנהל מחלקת הדת של בית החולים לתת תעודות כשרות למסעדות ועסקי מזון בקניון שנבנה בשטח בית החולים, תוך פגיעה בסמכויות רב העיר וללא שהוגשה בקשה ושולמה אגרה למועצה הדתית". יש לציין שלא היתה זו הפעם הראשונה שדבר זה מתרחש ושככל הנראה בעלי העסקים לא היו מודעים לבעייתיות בנושא.

(צילום: צילום מסך)

פילבר אומר שהחליט לפעול באופן מיידי, "בעקבות זאת שלחתי לרב סלומון את מכתב ואף שוחחתי עמו בטלפון". במכתב דרש פילבר ממנהל מחלקת הדת של בית החולים, לחדול ממתן הכשרויות, להסדיר את הנושא מול המועצה הדתית וכן לעדכן את בעלי העסקים בעניין.

"אתמול", הוא אומר, "קיבלתי הודעה ממנהל מחלקת הכשרות ברמת גן שהדבר סודר וכל המקומות מפוקחים על פי חוק ושולמה אגרה כחוק". לסיום מודה פילבר כי "נראה שיש עוד הרבה לעשות להרמת קרן הכשרות".