כצל'ה פורש: ביקש את המקום ה-14 ברשימה המאוחדת

בצעד מפתיע החליט יו"ר "האיחוד הלאומי" להציב עצמו במקום השביעי של סיעת "תקומה", שיתורגם למקום ה-14 ברשימה המאוחדת. כמו כן דרש להציב לפניו, מלבד אורי אריאל, רק מועמדים מזרחיים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/10/12 20:53 יד בחשון התשעג

כצל'ה פורש: ביקש את המקום ה-14 ברשימה המאוחדת

פורש בכבוד: ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, יו"ר "האיחוד הלאומי", ביקש מחברי סיעת "תקומה" שהתכנסה הערב (ג') להציבו במקום השביעי ברשימת המפלגה לכנסת - ולמעשה במקום ה-13 או ה-14 ברשימה המאוחדת עם "הבית היהודי".

כמו כן ביקש כצל'ה כי ברשימה יוצב לפניו ח"כ אורי אריאל, וכמו כן רק מועמדים פוטנציאליים מעדות המזרח. אנשי "תקומה" אישרו את הצעתו.

מקורביו של כצל'ה, יו"ר המפלגה נכון להיום, טוענים כי במהלך המפתיע הוא מבקש למעשה להביע אמון באחדות המחנה. "המטרה היא להבהיר לתומכים הפוטנציאליים של הרשימה המאוחדת כי 'המפץ הסרוג' יוביל לסך מנדטים גבוה יותר מהמצופה". הערכות אחרות במערכת הפוליטית גורסות כי כצל'ה ביקש לשמר לעצמו מעין תפקיד סמלי ו"נשיאותי", ולא לעסוק בפועל בעניינים הפוליטיים אותם הוביל כיו"ר המפלגה.

(פורש בשיא? כצל'ה. צילום: יחצ)

כצל'ה עצמו הסביר הערב את המהלך בעמוד הפייסבוק האישי שלו וכתב כי "באופן כמעט אובססיבי נאמתי מעל כל במה על האחדות עד שב"ה, אחרי כמעט 4 שנים, הצלחנו להביא לכך שהדבר גמור ומוחלט: אנו רוצים בבחירות הבאות רק ביחד, האיחוד הלאומי עם הבית היהודי ומצביעים ט"ב".

"אחדות זו תביא לביטוי אמיתי של כוחנו ונוכל להיות חזקים ומובילים בפוליטיקה כמו בצבא, בחינוך, בישיבות ובהתיישבות. האחדות הזו תחזיר הביתה מהליכוד ומש"ס את כל בנינו שתעו בשדות אחרים שכמובן לא יכלו לרוות את צמאונם ומאווייהם", הוסיף כצל'ה, שהדגיש כי "מנוי וגמור עימי על כן כי סיעתנו המשותפת תמנה בין 15 ל-20 מנדטים".

כצל'ה ציין כי החליט "לשכב על הגדר ולהראות דוגמא אישית המתחייבת על ידי מנהיג... כך אני מוכיח לציבור כי אני סמוך ובטוח כי הסיעה תהיה גדולה מאד ומקומי בכנסת בטוח". על דרישתו לייצוג המועמדים המזרחיים אמר כי "כך נוכל להיות מפלגה המייצגת את כלל הציבור הדתי הלאומי".