כצל'ה נגד ראש אכ"א: מכינה את דרכה למר"צ

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ טוען כי האלוף אורנה ברביבאי "רוצה צבא נקי מדתיים וחרדים", זאת כמדיניות מקדימה לקראת כניסתה לחיים הפוליטיים במפלגות השמאל

חדשות כיפה אורי פולק 24/01/12 13:05 כט בטבת התשעב

כצל'ה נגד ראש אכ"א: מכינה את דרכה למר"צ
יחצ, צילום: יחצ

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ תוקף בחריפות את התנהלותה של ראש אגף כוח האדם בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי, זאת לאור דברים שאמרה אתמול בועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ביחס להדרת נשים בצה"ל. "דבריה הם תשתית לחיים הפוליטיים, כנראה במר"צ", אמר כצל'ה בראיון לרדיו "קול חי", אמש (ב').

כצל'ה האשים את ראש אכ"א בכך שהיא "פועלת כאילו היא רוצה שדתיים וחרדים לא יגיעו לצבא. נראה כאילו היא החליטה, עם כמה אנשים מאחורי הקלעים, לגרום לכך שציבור דתי וחרדי לא יתגייסו לצה"ל". הוא קרא לראש הממשלה ולשר הביטחון "לבדוק האם הם באמת רוצים לראות את צה"ל נקי מדתיים וחרדים".

כמו כן טען כצל'ה כי מדיניותה של ראש אכ"א מתבססת על רצונה לפנות לכיוון פוליטי עם שחרורה מצה"ל. "היא רוצה בבוא היום ללכת כנראה למר"צ, ואני לא מתפלא אם היא תגיע לשם. היא מכינה את התשתית לצאת לחיים הפוליטיים", הוא טען.

דבריו של כצל'ה נגד ראש אכ"א מצטרפים לעמדתו ביחס להתנהלותו של הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, שכונה על ידו כ"עושה דברה של ברביבאי". כצל'ה טען כי "הרב הצבאי הראשי היה צריך מזמן לעזוב את תפקידו. הוא עושה דברה של האלופה ברביבאי, הוא מקבל כל החלטה שלהם, גם אם היא מבזה את החיילים הדתיים בצבא. הם ראו שאפשר ללחוץ 'בשם הממלכה' - והוא ממלא את מה שדורשים ממנו".