כצל‘ה ירוץ עצמאית לכנסת תחת השם ”האיחוד הלאומי“

ח“כ יעקב (כצל‘ה) כ“ץ, שהודח מראשות ”תקומה“, חבר אל תנועת ”ארץ ישראל שלנו“ לריצה עצמאית לכנסת. כבא כח המפלגה, הוא זכאי להשתמש בשמה והוא גם הנאמן על כספיה ופתקה בקלפי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/11/12 07:59 טו בכסלו התשעג

כצל‘ה ירוץ עצמאית לכנסת תחת השם ”האיחוד הלאומי“
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ יעקב (כצל‘ה) כ“ץ, שהודח על ידי מרכז ”תקומה“ מראשות המפלגה, הודיע כי יתמודד בבחירות לכנסת ה-19 תחת השם ”האיחוד הלאומי“. כצל‘ה מנסה לגייס בימים הקרובים מועמדים נוספים בימין שיצטרפו לרשימתו, שנכון לעכשיו תרוץ לצד ”הבית היהודי“ ו“עוצמה לישראל“. בינתיים מדובר בחבירה בין כצל‘ה לבין תנועת ”ארץ ישראל שלנו“.

שי גפן, מנכ“ל תנועת ”ארץ ישראל שלנו“, שתהווה הפלטפורמה לריצתו של כצל‘ה, מסר כי ”האיחוד הלאומי ירוץ תחת הפלטפורמה של תנועת ארץ ישראל שלנו ומתקיימים מגעים עם כל הכוחות של נאמני ארץ ישראל להצטרף לאיחוד הלאומי ולהתאחד תחת הדגל של שמירה על ארץ ישראל“.

ב"ארץ ישראל שלנו" ציינו כי "מתוך כובד אחריות שחס ושלום לא ילכו קולות לטמיון של נאמני ארץ ישראל, ולמנוע איבוד של אלפי קולות לפח, החלטנו מתוך שיקול דעת מעמיק ובהתייעצות עם רבנים ואישי ציבור בכירים לרוץ יחד עם האיחוד הלאומי מתוך שלום ואחדות ולהשאיר את כל המשקעים מאחורינו שלנאמני ארץ ישראל תהיה נציגות ראויה שלמה בכנסת הבאה".

(ירוץ עצמאית, כצל'ה. צילום: יחצ)

נזכיר כי כצל‘ה, מתוקף היותו בא כוחה של ”האיחוד הלאומי“, זכאי להשתמש בשם המפלגה והוא גם הנאמן על כספיה. כמו כן, זכאי כצל‘ה להשתמש באות ט‘ להצבעה למען המפלגה בקלפי.

מאז הודח על ידי מרכז ”תקומה“ לפני כשבועיים, כצל‘ה ממשיך להציג עצמו כיו“ר המפלגה ואף פועל לטובת הקמת מפלגה חדשה שתתפצל מרשימת ”תקומה“ - אותה הוא מתכוון להוביל בבחירות הבאות לכנסת. כצל‘ה נפגש באחרונה עם מספר 2 ברשימת ”תקומה“, הרב אלי בן דהן, והציע לו לרוץ איתו ברשימה נפרדת אותה הוא מתכוון להקים בשבועות הקרובים. הרב בן דהן אישר את הפרטים אך הבהיר כי אין בכוונתו לפרוש מרשימת ”תקומה“, על אף הידידות בינינו לבין כצל‘ה.