כצ'לה זועם: במליאת רשות השידור מכהנים שני דתיים בלבד

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחדש בקביעת הרכב המועצה המפקחת על רשות השידור, כך שתותאם ליותר ציבורים בישראל. כצל'ה: לא יתכן שדתיים מהווים 50% מקורס קצינים ו-5% ממליאת רשות השידור

חדשות כיפה אורי פולק 07/02/12 16:00 יד בשבט התשעב

כצ'לה זועם: במליאת רשות השידור מכהנים שני דתיים בלבד

ועדת הכלכלה בכנסת החליטה היום (ג') לפתוח לדיון והצבעה מחודשת את הסעיף בחוק הקובע את הרכב המועצה המפקחת על רשות השידור, זאת בעקבות לחץ מימין אותו הוביל ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ. על פי התיקון להצעת החוק, שהוגש לשולחן הוועדה, נקבע כי "הרכב המועצה ישקף, במידת האפשר, את מגוון הדעות הרווחות בציבור".

בתיקון להצעת החוק נכתב כי "הרכב המועצה ישקף, באופן הקרוב ביותר ליחסיות המספרית של הזרמים החברתיים במדינה (מאזיני שידורים בשפה העברית), את מגוון הדעות הרווחות בציבור כמו למשל: חילוניים, מסורתיים, חרדים ודתיים".

כצל'ה קבל בדיון על כך שבמליאת רשות השידור היוצאת היו רק שני נציגים חובשי כיפה, מתוך 31 מקומות. "זו רק דוגמה לחוסר הייצוג של האוכלוסייה המועצה", טען כצל'ה, שציין כי "ישנם רבים הסבורים שהיותם של שידורי רשות השידור רחוקים כל כך מרוח הקונצנזוס הישראלי נעוצה בהיעדר גוף מפקח שאכן מייצג את האוכלוסייה שרשות השידור משדרת אליו".

נציגי התקשורת בדיון תקפו את טענתו של כצל'ה בדבר אי ייצוגם של דתיים במליאת רשות השידור וטענו כי מדובר בטענה לא לגיטימית שאין לה משמעות מעשית. בתגובה אמר כצל'ה כי "אני רק יכול לשער מה הייתם אומרים אם היו 29 נציגים חובשי שטריימלים וכיפות ורק שניים חילוניים. לא ייתכן שחובשי כיפה מהווים 50 אחוז מקורס קצינים אבל רק 5% ממועצת רשות השידור. אם אנו יודעים לירות אנו גם יודעים לשדר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן