כצל'ה: הרבצ"ר צריך להתפטר, הוא איש חלש

ח"כ יעקב כ"ץ מתח ביקורת נוקבת על התנהלותו של הרב תא"ל רפי פרץ בסוגיית שירת נשים וטען כי "הוא התנהג בצורה חלושה ורפוסה, שלא מכבדת את עולם התורה והרבנים"

חדשות כיפה אורי פולק 15/01/12 14:29 כ בטבת התשעב

כצל'ה: הרבצ"ר צריך להתפטר, הוא איש חלש
יחצ, צילום: יחצ

"הרב הצבאי הראשי היה צריך ממזמן להתפטר, הוא איש חלש וחסר עמוד שדרה, עושה דברה של האלופה ברביבאי" - כך טען היום ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, בראיון לתוכנית "עצם העניין" ברדיו "גלי ישראל".

בראיון מתח כצל'ה ביקורת נוקבת על התנהלות הרבצ"ר סביב סוגיית שירת נשים בצה"ל והסביר לדעתו כי "המגמה של האלופה ברביבאי והרמטכ"ל היא לסלק את הבחורים הדתיים מצה"ל. כל הקצונה שלו, עד דרגת מח"טים, 60% דתיים. מי ששולט בצה"ל - שולט במדינה, כך היה בעבר וכך יהיה בעתיד. הם נבהלו מכך שהקצינים הדתיים תופסים את המקום בצה"ל והשיטה למנוע מקצינים דתיים להשתלט על צה"ל הוא למנוע מהם להתקדם בצבא".

בהתייחס להתנהלותו של תא"ל הרב פרץ טען כצל'ה כי "הרב הראשי לצה"ל, לדעת כל הרבנים וראשי הישיבות, התנהג בצורה מאוד חלושה ורפוסה, מאוד לא מכבדת את עולם התורה והרבנים. לצערנו הרב, במקום שעולם התורה יהיה מכובד וחזק, הוא הפך למי שממלא פקודות של הרמטכ"ל, במקום להעמיד את כבודה של התורה וכבודה של ההלכה. אילו הרב הראשי לצה"ל היה מתנהג כרב גורן או כרב רונצקי, לא הייתי צריך לקדם חקיקה למען שמירה על עולמם ההלכתי של החיילים הדתיים".

כצל'ה הוסיף כי לדעתו "הרב הצבאי הראשי היה צריך מזמן לעזוב את תפקידו. הוא עושה דברה של האלופה ברביבאי, הוא מקבל כל החלטה שלהם, גם אם היא מבזה את החיילים הדתיים בצבא. הם ראו שאפשר ללחוץ 'בשם הממלכה' - והוא ממלא את מה שדורשים ממנו".