כנסי הקיץ: ישפה ביטלו, צהר ומכללת הרצוג יקיימו כרגיל

בשבועות הקרובים צפויים להתקיים מספר כנסים משמעותיים של הציונות הדתית. בשל מבצע צוק איתן החל הקהל לבטל את הגעתו, ומנגד הארגונים מתלבטים האם להמשיך כרגיל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/07/14 17:01 כג בתמוז התשעד

כנסי הקיץ: ישפה ביטלו, צהר ומכללת הרצוג יקיימו כרגיל
יחצ, צילום: יחצ

לקיים אירוע או לא לקיים אירוע? בשאלה זו מתלבטים ארגונים מובילים בציונות הדתית בימי אלו, על רקע מבצע צוק איתן וריבוי הנופלים בקרב חיילי צה"ל. על הפרק גם ביטולים והתחשבות בקהל אשר חלקו נקרא לצווי שמונה, ומנגד התחבקות בשאלה האם להמשיך בסדר היום הרגיל ולהראות לחמאס שאנו ממשיכים בסדר היום.

בשבועות הקרובים צפויים להיערך מספר כנסים - ביניהם כנס צהר וכנס ימי התנ"ך של מכללת הרצוג. בינתיים, שני כנסים של ארגון ישפה אשר היו אמורים להתקיים בשבוע שעבר והשבוע בוטלו בעקבות המבצע הקרקעי. למעשה, הכנס השני אמור היה להתקיים היום (ב') אך בוטל לאחר שיקולים הקשורים למבצע.

"הרגשנו שהמציאות הביטחונית בה אנחנו קוברים את טובי בננו לא מאפשרת לנו לעשות דברים אחרים", אומר ל'כיפה' יו"ר ארגון ישפה חיים פלק. “ביטלנו שני כנסים - כנס של השדכניות שבוטל ביום שני שעבר, כשגילינו שהאימהות רוצות להיות ליד הילדים שלהם, וכנס שיועד ל-120 איש שהיה אמור להתקיים היום. בכנס השני צפויים היו להגיע עשרות רווקים שקיבלו צו שמונה. אומנם יכולנו להמשיך באירוע אבל הרגשנו שזה לא הדבר הנכון לעשות. היו לנו הרבה התלבטויות בנושא".

כנס צהר השנתי צפוי להתקיים ביום שני הבא בנוכחות אלפים בבנייני האומה בירושלים. כבכל שנה, מדובר באחד הכנסים הגדולים ביותר והמבוקשים ביותר. בימים האחרונים התלבטו בהנהלת ארגון הרבנים האם לקיים את הכנס ולבסוף החליטו לקיימו על אף המבצע ואלפי החיילים הנלחמים ברצועה.

"קיום כנס הענק בשבוע הבא יוכיח כי אנחנו ממשיכים בחיינו למרות הכל", מסרו בצהר. “המושב המרכזי של הכנס יחל בקריאת פרק תהילים ותפילה לשלום חיילי צה"ל ולעילוי נשמת הנופלים.

יש לומר כי אם אכן ימשיך המבצע עד השבוע הבא, ייתכן כי הכנס יבוטל בהוראת פיקוד העורף. היום (ב') ביטלו פיקוד העורף עצרת תפילה בכותל בשל העובדה כי אסור לקיים בירושלים אירועים מעל 1000 איש.

גם מכללת הרצוג מתכוונת זו השנה ה-23 לקיים ימי עיון בתנ"ך. ימי הלימוד צפויים להתקיים בשבוע הבא - בימים ראשון עד חמישי בגוש עציון. בנוסף מתכוונים בהרצוג לקיים סיורים למקומות רבים בארץ, בתוכם באזור הנגב.

למרות המצב בדרום, במכללת הרצוג ימשיכו את האירועים כסדרם מתוך אמונה כי מדובר בחיזוק ללוחמים וללא להפך. הסיורים לדרום הארץ כפי הנראה יבוטלו אך הסיורים האחרים יתקיימו כרגיל. "זו השנה ה-23 לקיומם של ימי העיון בתנ"ך וגם השנה, בעזרת ה', הם יתקיימו כסדרם. המשך לימוד התנ"ך זו הדרך שלנו לחזק את עם ישראל, מנהיגיו ואת חיילי צבא הגנה לישראל”, מסר פרופ' הרב יצחק קראוס נשיא המכללה האקדמית הרצוג.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן