כמידי שנה: ארגון עיר עמים הגיש בג"צ נגד מעבר הריקודגלים ברובע המוסלמי

ארגון השמאל 'עיר עמים' עתר לבג"ץ בדרישה למנוע את מעבר ריקוד הדגלים בשער שכם. מארגני האירוע בתגובה: "השמאל הקיצוני רוצה להדיר יהודים מחלקים מירושלים. בטוחים שהעתירה הפרובוקטיבית תדחה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/06/16 10:57 כה באייר התשעו

כמידי שנה: ארגון עיר עמים הגיש בג"צ נגד מעבר הריקודגלים ברובע המוסלמי
דובר משטרת ישראל, צילום: דובר משטרת ישראל

ארגון השמאל הקיצוני 'עיר עמים' עתר הבוקר (ה') לבג"ץ בדרישה למנוע את מעבר צעדת ריקוד הדגלים המסורתית ביום ירושלים דרך שער שכם לעבר הכותל המערבי של הר הבית. מדובר בעתירה הדומה לעתירה שהוגשה בשנה שעברה באותו עניין ונדחתה בידי שופטי בג"ץ.

כזכור, לפני כשבועיים פנה הארגון למשטרה בדרישה שתאסור את מעבר החוגגים ברובע המוסלמי, במשטרה דחו את הבקשה, אך הגיעו לסיכום עם מארגני הריקודגלים להקדים את הצעדה בשעה כדי למנוע התחככות מיותרת עם המתפללים המוסלמים שמגיעים לתפילות הרמאדאן.

הסיכום הושג בעקבות פגישות שנערכו בין מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, הרב חיים דרוקמן ראש מוסדות בני עקיבא, שר החקלאות אורי אריאל , ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, סגניתו הגב' חגית משה ומארגני האירוע, וזאת לאחר שמארגני האירוע הסכימו להקדים את היציאה לצעדה בשעה. האירוע יחל בבמות הריקודים במרכז העיר בשעה 16:00, ובשעה 17:30 תחל הצעדה המסורתית לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה.

לאור הרמאדן סוכם עוד כי החל מהשעה 18:30 לא יתאפשר המעבר מאזור כיכר צה"ל לכיוון שער שכם, ולפיכך המארגנים קוראים לציבור הגברים להקדים ולהגיע לאירוע בכדי להספיק ולצעוד דרך שער שכם.

מעמותת עם כלביא המארגנת את ריקוד הדגלים במשך 25 שנה נמסר: "מגישי העתירה הינם אנשי שמאל קיצוני שכל מטרתם היא יצירת פירוד והדרת יהודים מחלקים מהעיר העתיקה של ירושלים המאוחדת. אנו בטוחים כי כמו בשנים קודמות העתירה הפרובוקטיבית תדחה. אנו עוסקים בחיוב ולא בשלילה, נמשיך לשמוח ביום חגה של ירושלים בריקוד הדגלים בכל רחבי הבירה".

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ, אשר נאבק למען קיום הצעדה במסלולה המקורי מסר גם הוא בתגובה: "אין ספק שעיר עמים מייצגת את הערבים. רק אתמול שמענו על התנגדותם לבנייה במזרח העיר והיום על המנעות מכניסת יהודית לרובע המוסלמי ביום חגם, כך שאין ספק שרצונם המרכזי הוא לקעקע את ריבונותנו בעיר. מה שלא הצליחו הערבים בפיגועי טרור מנסה עיר עמים באמצעות בג"צ".

"בטחוני כמו בשנים קודמות וביתר שאת השנה, שיבין בג"צ שיש כאן ויכוח פוליטי שלבית המשפט אין מקום להתערב בו. אנחנו עושים ובונים והם מהרסים ומחריבים, אנחנו מולידים והם נותנים יד לרוצחים. יום ירושלים שמח", סיים קלמנוביץ'.

אירוע 'ריקודגלים' הינו האירוע המרכזי של יום ירושלים המתקיים לזכרו של הרב יהודה חזני ז"ל אשר ייסד את האירוע. באירוע משתתפים מידי שנה עשרות אלפי בני נוער הצועדים ממרכז ירושלים ועד לרחבת הכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה כאשר הם נושאים דגלי ישראל. מידי שנה עולה הנושא לדיון בשל התנהגותם של חלק מהמשתתפים ששרים שירים וקוראים קריאות פוגעניות כלפי האוכלוסיה הערבית. בשנים האחרונות מארגני המצעד עושים רבות כדי לצמצם את התופעה ולהותיר את האירוע נקי פוליטית.