כמה להביא לחתונה? עד 300 שקלים לזוג

כך קובע הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני "צהר", נוכח המצב הכלכלי. לדבריו, מחירי המתנות הגבוהים, נכון להיום, גורמים לאורחים רבים "להיתפס למצוקה בשל האירועים הרבים שאליהם הם מוזמנים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/07/12 11:11 יא באב התשעב

הוזמנתם לחתונה ואתם מתלבטים כמה כסף לכתוב בצ'ק? הרב דוד סתיו חוסך לכם את ההתלבטות: 300 שקלים לזוג, ולא יותר. יו"ר ארגון רבני "צהר" טוען כי הסכום הזה "שווה לכל נפש" ולא ירתיע אורחים רבים מלהגיע לאירועים מחד, או להיכנס למצוקה כלכלית מאידך.

"פעמים רבות מרשות לעצמן משפחות לערוך חתונות ולהיכנס להוצאות גבוהות בהניחן כי המוזמנים יכסו את הוצאות האולם. התופעה הזו גורמת לרבים להיתפס למצוקה בשל האירועים הרבים שאליהם הם מוזמנים", אמר היום (ב') הרב סתיו לעיתון "ישראל היום" והסביר כי "יש להגביל את סכום המתנה ל-300 שקלים לזוג ובכלל לנסות להוריד את מחירי האולם".

מנגד, הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, מסביר כי "כל הכלות והחתנים רוצים שיבואו לחתונה אפילו אם לא יביאו כלום. לא המתנה היא העיקר אם כי היא חשובה בהחלט. לכן לא צריך לגרום לעצמך עוגמת נפש מהמחשבות על זה".

הרב אליהו טוען כי "אם זו חתונה של משפחה שאין לה הרבה - מומלץ להביא מתנה של כסף או שוות כסף. אם זו משפחה שיש לה מספיק, יש להביא מתנה שיש לה ערך רוחני ולא ערך כלכלי. זה יכול לשמח יותר מצ'ק".