כלפה מחכה לטיבי

ח"כ זבולון כלפה נתבקש לנהל ישיבת של ועדת הפנים שהייתה אמורה לעסוק בשאלת ירידת אחוז ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות. חברי הכנסת מהאופוזיציה לא הגיעו - וכלפה החליט לבטל את הדיון

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/11/13 17:13 ט בכסלו התשעד

כלפה מחכה לטיבי
יחצ, צילום: יחצ

וועדת הפנים הייתה אמורה לדון הבוקר (ג‘) בנושא "אחוז ההצבעה הנמוך בבחירות לרשויות המקומיות"- הצעה לדיון שהגישו החכי"ם אחמד טיבי (תע"ל), תמר זנדברג (מרצ) וסתיו שפיר (עבודה). את הדיון היה אמור לנהל חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) שכרגיל בימי שלישי ממלא את מקומה של יושבת ראש הוועדה מירי רגב.

נציגי הממשלה שזומנו לדיון החשוב שנקבע לשעה 09:00, המתינו בסבלנות אולם לחכי"ם, יוזמי הדיון, לא היה זכר. גם לאחר שמנהלי הועדה טילפנו אליהם מספר פעמים. כעשרים דקות לאחר השעה היעודה החליט ח"כ כלפה לבטל את הדיון.

מבדיקה שנערכה במערכת הנוכחות הממוחשבת של הכנסת התברר כי חברות הכנסת זנדברג ושפיר כלל לא הגיעו למשכן ואילו חבר הכנסת אחמד טיבי נצפה שותה קפה בנחת במזנון החלבי באותה שעה.

ח"כ כלפה מסר בתגובה: "קצת אירוני ש'נבחרים' שיזמו דיון על 'בוחרים שלא הגיעו לקלפי', אינם טורחים להגיע לדיון שהם עצמם יזמו. צר לי על בזבוז כספי הציבור שנגרם ועל השחתת זמנם של נציגי הממשלה שהגיעו לדיון החשוב הזה. מסתבר שלפעמים הפופוליזם גובר על שיקול הדעת".

ח“כ זנדברג התייחסה לאירוע בעמוד הפייסבוק שלה וציינה: ”הבוקר ב9 הייתי אמורה להיות בשלושה מקומות בו זמנית, שניים מהם בדיונים שאני יזמתי, וכמעט הצלחתי. ועדת הפנים אגב פנתה אליי לתאם דיון אחר שיזמתי ואחרי שהודעתי שמתוכננת להיות במקום אחר הדיון נדחה, ובמקומו נקבע לצערי הדיון הזה. כותבת כרגע, אגב, מוועדת החינוך מדיון בנושא התעללות בבעלי חיים“.