כלפה: "הטרור מעזה מוכיח שמסירת גוש קטיף לא הביאה שלום"

ח"כ זבולון כלפה, יו"ר אגודת הידידות ישראל סלובקיה, נפגש עם סגן שר החוץ הסלובקי והדגיש כי "כל המציאות פה בישראל היא הרבה יותר מורכבת ממה שאתם רואים מאירופה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/13 16:19 כג בכסלו התשעד

כלפה: "הטרור מעזה מוכיח שמסירת גוש קטיף לא הביאה שלום"

ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי) שמונה לאחרונה ליו"ר אגודת הידידות ישראל סלובקיה, נועד אמש (ב‘) עם סגן שר החוץ הסלובקי פטר בוריאן ושגריר סלובקיה בישראל רדובן יבורצ'יק.

ח"כ כלפה בירך על המפגש ואמר כי ”בעולם לא כל כך מבינים את החשיבות שיש לעם היהודי בשיבה לישראל לאחר אלפי שנים. עבורינו זו התגשמות של חזון וחזרה לשורשים. מצד שני, יש בישראל אוכלוסיה ערבית המכונה "פלסטינית" שלא רוצה אותנו כאן. הסיפור האישי שלי מהווה הוכחה לעניין הזה: גרתי בגוש קטיף, הממשלה קיבלה החלטה, הוציאה אותי מהבית ומסרה את השטח לערבים כמחווה לשלום. מאז בגוש קטיף אין יהודים, והמחבלים בעזה לא מפסיקים לירות עלינו טילים ולחפור מנהרות טרור, אין הפוגה. בעיניי, זה אומר יותר מכל שהמציאות פה היא הרבה יותר מורכבת ממה שאתם רואים מאירופה".

סגן שר החוץ הסלובקי פטר בוריאן הגיב באמפתיה לדברים ואמר: "קל לקבל החלטות מרחוק אבל חשוב יותר לראות את המציאות, חשוב שמקבלי ההחלטות האירופה יבואו לבקר בישראל ולראות את הנעשה במו עיניהם, כפי שאני עשיתי כשביקרתי בשדרות". בהמשך ציין בוריאן כי חשוב להבטיח את ביטחון ישראל במסגרת הסכם שלום עתידי עם הערבים.

ח"כ כלפה, יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, הציע ליזום שיתופי פעולה בין ישראל לסלובקיה בתחום החדשות בחקלאות. סגן השר בוריאן הגיב כי התרשם מאוד מתעשיית היין בישראל והוסיף כי בכוונתו לפתח את הנושא במדינתו. לסיכום הזמין סגן השר את ח"כ כלפה לביקור בסלובקיה בדגש על אתרי מורשת יהודיים כמו קברו של החת"ם סופר והאנדרטה שהוקמה לאחרונה לזכר יהודי סלובקיה שנרצחו בשואה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן