כלפה: אפעל נגד האוצר, עד שיחזיר את התקציב לבני ישיבות מחו"ל

ח"כ זבולון כלפה, חבר ועדת הכספים של הכנסת, הודיע כי יתנגד לכל פנייה של האוצר, עד לביטול הקיצוץ המתוכנן בתקציבם של תלמידי ישיבות מחו"ל: "זהו מהלך ציוני ממדרגה ראשונה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/10/13 20:43 ד בחשון התשעד

כלפה: אפעל נגד האוצר, עד שיחזיר את התקציב לבני ישיבות מחו"ל
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ זבולון כלפה, חבר ועדת הכספים של הכנסת, הודיע היום (ג‘) במהלך דיון שקיימה הוועדה, כי בכוונתו להצביע נגד פניות האוצר שיוגשו לדיונים בועדת הכספים, עד שיבוטל לאלתר הקיצוץ המתוכנן בתקציב הישיבות הגבוהות והישיבות הציוניות, בהן לומדים כיום תלמידי חו“ל. מדובר בתקציב העומד על סך של 12.5 מיליון שקלים בשנה.

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הציע שהוועדה לא תאשר את הפניות התקציביות המיועדות למשרד החינוך בטרם יבוטל הקיצוץ.

"תקצוב תלמידי חו"ל הוא מהלך ציוני ממדרגה ראשונה“, אמר כלפה, ”מדינת ישראל משקיעה לא מעט כסף בתכניות שונות להבאת צעירים אל הארץ מתוך מחשבה שבעקבותיהם יעלו המשפחה. לא ייתכן שתכנית שעלותה נמוכה מאוד ביחס לכל התכניות האחרות תקוצץ מתקציב הישיבות, וכל זאת בניגוד להתחיבויות מפורשות שניתנו בעת אישור חוק ההסדרים לפני מספר חודשים, על ידי משרדי האוצר והחינוך".

בתוך כך, במהלך הדיון היום בוועדה, אושר מעבר של כתשעה מיליון שקלים למשרד החינוך לטובת טיפול בתלמידים שפונו מגוש קטיף במסגרת יישום תכנית ההתנתקות, הסכומים ישמשו לייעוץ פסיכולוגי, קידום נוער מנותק וגם להסעות.