כך הצליח "ידיעות אחרונות" להביך את הגרעין התורני ברמלה

כתבת העיתון התחזתה לסטודנטית המעוניינת להצטרף לגרעין, בילתה את השבת יחד עם המשפחות – ופרסמה את שיחותיהם האישיות. בגרעין זועמים: הכתבת עבדה עלינו

חדשות כיפה אורי פולק 26/12/11 11:00 ל בכסלו התשעב

כך הצליח "ידיעות אחרונות" להביך את הגרעין התורני ברמלה
הכתבה בידיעות אחרונות, צילום: הכתבה בידיעות אחרונות

בגרעין התורני ברמלה זועמים בעקבות כתבת תחקיר שפורסמה בסוף השבוע האחרון במגזין "7 ימים" של העיתון "ידיעות אחרונות". לפני כחודשיים הגיעה כתבת העיתון, תחיה ברק, שהזדהתה כסטודנטית רווקה המעוניינת להתנדב ולהתגורר בגרעין התורני בעיר. משפחות הגרעין אירחו את ברק לשבת, ליוו אותה לתפילות בבית הכנסת, סיפרו לה על חיי היום-יום - והופתעו לגלות שהתנהלותם "הושחרה" בכתבה שהתפרסמה בסוף השבוע האחרון.

הכתבה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" האשימה את הגרעינים התורניים הפועלים בערים המעורבות כאלו הפועלים מתוך גזענות ופנאטיות. הציטוטים שהובאו בכתבה הציגו את הגרעין כפרובוקציה בעיר מעורבת ואת פעיליו כמי שחיים כדי "לעשות דווקא" ולהכעיס את שכניהם הערבים.

חגית חפץ, חברת הגרעין התורני ברמלה שאירחה את כתבת העיתון, סיפרה לכיפה על התחושות הקשות בעקבות פרסום הכתבה. "מאז שקראתי את הכתבה התהלכתי בתחושה רעה, בפרצי בכי ספונטניים ובלתי נשלטים. הייתי שבורה לגמרי מהפרסום, מפני שהכתבת פשוט עבדה עלינו. היא הביכה אותי גם כלפי האוכלוסייה בישראל ובעיקר בתוך הגרעין עצמו", מספרת חפץ.

(הכתבה שפורסמה בידיעות אחרונות)


חפץ מתארת כי הכתבת הגיעה לרמלה בטענה כי היא מבקשת לבחון את המקום לקראת העתקת מגוריה אליו. "הכנסתי אותה לדירה של רכזת הגרעין, שלא עשתה את השבת ברמלה. ליוויתי אותה לבית הכנסת יחד עם בעלי וסיפרתי לה על החיים בשכונה המעורבת, שאין זה סוד כי מדובר בחיים בלתי פשוטים", מציינת חפץ, "לא היה לי מושג שכל דבריי יתפרסמו בעיתון בצורה כזאת. היא כמובן הגזימה הכל והוציאה את הדברים מהקשרם, כפי שנעשה גם למשפחה נוספת, שם היא התארחה לאחת מארוחות השבת".

"לא ידענו בכלל על הפרסום הזה", מספרת חפץ, "והופתעתי לגלות אותו בעיתון. בגרעין ישנה מבוכה רבה". חפץ טוענת כי הכתבת בחרה "להפוך את הנחמדות שלנו, את הכנסת האורחים, ל'להיטות יתר של הגרעין כדי לגייס אליו אנשים נוספים'. זה ממש רחוק מהמציאות. היינו נחמדים כי אנחנו נחמדים, כי חשוב לנו להסביר פנים, לא כי אכפת לי מאם היא תבחר להצטרף אלינו או לא".

חפץ אומרת כי היא "לא חושבת שאני הולכת לארח מישהו בבית בחודש הקרוב. זה טראומתי מדיי". לדבריה, האירוע הפך את אנשי הגרעין לחשדנים יותר כלפי אורחים מבחוץ. "ברור שהמבוכה הגדולה תחייב אותנו להתייחס בזהירות רבה יותר לאורחים. כן לחשוד, לחשוב פעמיים. התחושה הזו שאתה מכניס מישהו אליך הביתה, ופתאום אתה מגלה שדברים שנאמרו על שולחן השבת התפרסמו בצורה בוטה שכזו, תחייב אותנו להתנהל אחרת", מסכמת חפץ.

עד למועד זה טרם התקבלה תגובת ידיעות אחרונות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן